مدیرکل استاندارد همدان گفت: به ادارات و مراکزی که نسبت به برطرف کردن نواقص اقدامی انجام ندادند، اخطار پلمب در مدت زمان مشخص ارسال شده و در صورت برطرف نکردن نواقص این اداره‌کل نسبت به پلمب آسانسورهای منصوبه تا زمان رفع کامل نواقص اقدام خواهد کرد.
کد خبر: ۳۵۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 07 January 2017
مدیرکل استاندارد استان همدان از بازرسی 50 آسانسور فعال در مراکز دولتی و عمومی پرتردد استان خبر داد و گفت: برای برخی آسانسورهای فعال در مراکز پرتردد اخطار پلمب ارسال شده است.

به گزارش ایسنا؛ محمد مددی اظهار کرد: به علت ویژگی‌ها و نوع بهره‌برداری خاص از آسانسورها ضروریست ساختمان در قسمتی که دارای آسانسور است، شرایط دقیق‌تر و س خت‌گیرانه‌تری داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع آسانسور و افزایش استفاده از این دستگاه به منظور سهولت و آسایش بیشتر در رفت‌وآمدهای روزانه این اداره‌کل از اواخر شهریورماه امسال بر اساس طرح سراسری پایش و بازرسی آسانسورهای مراکز دولتی و عمومی پرتردد اقدام به بازرسی 50 دستگاه از آسانسورهای منصوبه در سطح استان کرد.

مددی با بیان اینکه آسانسور وسیله‌ای است دائمی که برای بالا و پایین بردن مسافران و یا بار به کار می‌رود، گفت: در این بازرسی‌ها آسانسورهای نصب‌شده در بیمارستاها، هتل‌ها و ساختمان‌های عمومی شامل مراکز پزشکی، ساختمان‌های پزشکی و ... استان مورد بررسی قرار گرفت که مواردی از عدم تطابق با استانداردهای مربوطه مشاهده شده است.

وی متذکر شد: گزارش موارد نقص به مسئولان و مدیران مرتبط منعکس شده و درخواست شده است که سریعا نسبت به رفع نقص و ایمن‌سازی آسانسورها اقدام کنند و بهره‌برداری از آنها را متوقف سازند.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: همچنین به ادارات و مراکزی که نسبت به برطرف کردن نواقص اقدامی انجام ندادند، اخطار پلمب در مدت زمان مشخص ارسال شده و در صورت برطرف نکردن نواقص این اداره‌کل نسبت به پلمب آسانسورهای منصوبه تا زمان رفع کامل نواقص اقدام خواهد کرد.

مددی بیان کرد: مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور باید با انعقاد قراردادهای سرویس و نگهداری، از ایمن بودن آسانسور اطمینان یابند.

وی با بیان اینکه آسانسورها به علت اهمیت ایمنی برای بهره‌مندی مشمول استاندارد اجباری است، یادآور شد: در عین حال که آسانسور وسیله‌ای تسهیل‌کننده برای جابجایی در ساختمان‌ها محسوب می‌شود، در صورت نداشتن ایمنی لازم و سقوط، می‌تواند بسیار خطرناک و حادثه‌آفرین باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار