فرماندار رزن بابیان اینکه شهرستان رزن با هفت درصد از جمعیت استان تنها نیم درصد جرائم در آن به وقوع می‌پیوندد گفت: این شهرستان با داشتن سبقه فرهنگی و عالم خیز بودن آن از دیرباز در گسترش فرهنگ اسلامی در کشور مؤثر بوده است.
کد خبر: ۳۵۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 07 January 2017
ائمه جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی هستند/ ایجاد وحدت وظیفه اصلی ائمه جمعه
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان همدان، امام جمعه را فرمانده قرارگاه فرهنگی دانست و گفت: اصلی ترین وظیفه امام جمعه ایجاد همبستگی میان مردم و پشتیبانی از انقلاب است.

به گزارش فارس، حجت الاسلام سیدصادق حسینی در مراسم معارفه امام جمعه رزن، با بیان اینکه این شهرستان رزن دیار عارفان و علمای بزرگ است، اظهار کرد: رزن زادگاه علمای برجسته کشوری و جهان همچون ملاعلی معصومی و ملاحسینقلی شوندی است.

وی با بیان اینکه شهرستان رزن افتخار غرب کشور است، افزود: آیت الله نوری همدانی تنها مرجع عالیقدر تشیع از غرب کشور، زاده این شهرستان است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان همدان از نماز جمعه به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب شکوهمند کشورمان یاد کرد و گفت: هیچ نهادی به اندازه ستاد نماز جمعه در بحث اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی تاثیرگذار نیست.

وی امام جمعه را فرمانده قرارگاه فرهنگی دانست و گفت: اصلی ترین وظیفه امام جمعه ایجاد همبستگی میان مردم و پشتیبانی از انقلاب است.

حسینی در ادامه آیت الله طاهری را وزنه ائمه جمعه در استان دانست و گفت: از این عالم گرانقدر همچون سال های قبل به عنوان خطیب موقت همدان استفاده خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان رزن در مجلس شورای اسلامی هم آیت الله طاهری را پدر معنوی شهرستان دانست و گفت: ایشان به لحاظ دارا بودن صفات اخلاقی و رفتاری برجسته در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.

حسن لطفی یکی از مشکلات کشور را تعدد قوانین دانست و گفت: امروزه کشور ما با گذشت بیش از 105 سال قانونگذاری دارای 11 هزار عنوان قانونی است که اکثر حقوقدان ها معتقدند تعدد قوانین نه تنها باعث ایجاد عدالت نشده بلکه قانون شکنی را به دنبال دارد این در حالی است که کشورهای اروپایی با 250 سال سابقه قانونگذاری دارای کمتر از 2 هزار عنوان قانونی است.

وی یکی دیگر از مشکلات عمده کشور را اعطای بیش از 80 درصد اعتبارات دولت به هزینه های جاری عنوان کرد و افزود: از مجموعه اعتبارات دولت تنها 20 درصد صرف هزینه های عمرانی کشور می شود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان رزن در هفت ماهه گذشته خبر داد و گفت: با تخصیص 7 میلیارد تومان اعتبار در راستای آبرسانی به روستاهای شهرستان به زودی جشن آبرسانی به کل روستای شهرستان را در پیش رو خواهیم داشت.

وی از اخذ مجوز برای احداث بیمارستان 150 تختخوابی و شروع به کار درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان رزن خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته مجوز ساخت بیمارستان 150 تختخوابی از کمیسیون ماده 20 صادر شده که در تلاش هستیم هرچه سریعتر در اعتبارات آینده شهرستان رزن پیش بینی شوند.

فرماندار رزن نیز با بیان اینکه در شهرستان رزن با هفت درصد از جمعیت استان تنها نیم درصد جرائم در آن به وقوع می پیوندد گفت: این شهرستان با داشتن سبقه فرهنگی و عالم خیز بودن آن از دیرباز در گسترش فرهنگ اسلامی در کشور موثر بوده است.

فتحعلی حسینی افزود: نماز جمعه دارای جایگاه ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و آیت الله طاهری در مدت حضور خود در شهرستان رزن عامل وحدت و همدلی در بین مردم بوده است.   

در پایان این مراسم حجت الاسلام سید عبدالعظیم مولازاده به عنوان امام جمعه رزن معرفی شد و از زحمات آیت الله طاهری تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است آیت الله طاهری به مدت سه دهه در رزن حضور داشت که 17 سال امامت جمعه شهرستان رزن را برعهده داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار