احمد توصیفیان با بیان اینکه جامعه کار و تولید، پرتلاش ترین و زحمت کش ترین قشر مردم هستندکه می توانند در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور نقش بسیار موثری داشته باشند، و کارفرمایی وگسترش آنها به منظور هماهنگی بیشتر نیروی کار و بنیاد های اقتصادی دانست.
کد خبر: ۳۵۴۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 04 January 2017
تشکل های کارگری و کارفرمایی بازوان پر قدرت وزارت کار هستند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی بازوان پر قدرت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

به گزارش مهر، احمد توصیفیان در نشست مدیرکل سازمان های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با نماینده تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی استان همدان اظهار داشت: یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی بحث تکیه بر مردم است به طوری که مهمترین مولفه اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است.

احمد توصیفیان با بیان اینکه جامعه کار و تولید، پرتلاش ترین و زحمت کش ترین قشر مردم هستندکه می توانند در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور نقش بسیار موثری داشته باشند، مهمترین رویکرد اساسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی را حمایت از تشکل های کارگری و کارفرمایی وگسترش آنها به منظور هماهنگی بیشتر نیروی کار و بنیاد های اقتصادی دانست.

وی تعامل شرکای اجتماعی دولت یعنی تشکلات کارگری و کارفرمایی را موجب امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار دانست و افزود: اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان به دور از هرگونه گرایش سیاسی و جناجی در خدمت تشکلات کارگری و کارفرمایی است.

وی خواستار همکاری بیشتر انجمن های صنفی به عنوان شرکای اجتماعی دولت شد و بر استفاده کامل شرکای اجتماعی دولت از ظرفیت های قانونی تاکید و اهتمام اعضا را در پی گیری مطالبات و همراهی کانون شرط اصلی موفقیت در اهداف و برنامه ها بیان کرد.

توصیفیان رعایت اصل سه جانبه گرایی با مشارکت ذینفعان در تصمیم گیریها، تنظیم روابط کار و صیانت از نیروی کار و تقویت شرکای اجتماعی دولت را بعنوان ماموریت اساسی وزارت کار دانست که نگاه ویژه به آن استمرار حرکت روبه رشد کمی وکیفی تشکلها را موجب خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه تشکل ها بازوان پر قدرت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند، گفت: در راستای اجرای طرح توانمند سازی تشکل ها باید بستری فراهم شودکه تشکل ها توانمند شده و مطالبات خود را از مراجع ذیربط درخواست کنند.

توصیفیان رویکرد اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را حمایت از تشکل های کارگری و کارفرمایی وگسترش آنها به منظور برقراری هماهنگی بیشتر بین نیروی کار و بنگاه اقتصادی دانست و استفاده از نظرات و پیشنهادات شرکای اجتماعی دولت را سرلوحه کار خود در پیشبرد اهداف مهم وتاثیر گذار بیان کرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار