وعده‌ی پنجره‌ی واحد چراغ سبز زیبایی بودکه عده‌ای از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی رادر همایش سرمایه‌گذاری به همت استاندار نیکبخت به همدان کشاند پنجره‌ای که به اذعان برخی ازسرمایه‌گذاران فقط توانست موافقت اصولی‌های بی‌پشتوانه را در همان روز همایش به ارمغان آورد و بعد از آن عملاً کاربردی که از آن انتظار می‌رفت را به همراه نداشت.
کد خبر: ۳۵۳۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ 03 January 2017
چند سالی است که مدیران استان سخن از توسعه استان می‌گویند و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و استقبال از سرمایه‌گذار را سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند.

به گزارش تابناک همدان؛ امین ابوالقاسمی  یکی از اولین سرمایه‌گذارانی است که درزمینه صنعت گردشگری بعد از پهن کردن فرش قرمز در همایش بزرگ سرمایه‌گذاری در آبان ماه سال ۹۳ وارد ملایر شد.

وی با اتکای به وعده‌های استاندار درزمینه حمایت از سرمایه‌گذار، وارد صنعت گردشگری شده و مجموعه اقامتی و تفریحی، توریستی الماس را در شهرستان ملایر دایرمی کند به گفته وی بعد از طی کردن بروکراسی‌های مختلف زمان‌بر، موفق به اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی می‌شود و این در حالی است که شورای عالی اصناف نیز مدعی شده که باید مجوزهای لازم را از این ارگان داشته باشد.

رییس انجمن صنفی مجتمع‌ها و سفره‌خانه استان در گفتگو با خبرنگار تابناک همدان گفت: قانونی در کشور وجود دارد به نام قانون صنفی که بیش از سی آیتم دارد که در این قانون افراد حقیقی یا حقوقی که بخواهند کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنند باید پروانه کسب از اتحادیه مربوطه دریافت کنند به‌جز تشکل‌های که قوانین خاص دارند و این تشکل‌ها از قانون نظام صنفی مستثنا هستند و این دربند ۲ قانون نظام صنفی به‌صراحت به این موضع اشاره شده است.

امین ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به تشکل‌های سازمان میراث فرهنگی افزود: سازمان میراث فرهنگی مجوز تشکل‌هایی از قبیل تور گردانان، هتل‌داران، مجتمع و رستوران‌های بین‌راهی و سفره‌خانه‌ها را چند سالی است که صادر کرده است واین تشکل‌ها طبق قوانین سازمان میراث فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شورای عالی اصناف و سازمان صنعت و معدن وارد حوزه فعالیت این تشکل‌ها شده و موازی کاری می‌کند درحالی‌که این تشکل‌ها صنعت گردشگری محسوب می‌شوند و قوانین شورای عالی اصناف شامل تشکل‌ها نمی‌شود.

ابوالقاسمی با اشاره به مشکلات موجود درزمینه موازی کاری ارگان‌های نظارتی تأکید کرد: بعد از مدت‌ها درگیری و کشمکش بین سازمان میراث فرهنگی و سازمان صنعت و معدن استان، تفاهم‌نامه ای منعقد گردید و تنش‌ها به‌ظاهر از بین رفت ولی دوباره سازمان صنعت و معدن شهرستان خواهان نرخ اتحادیه از مجموعه ما شده است و به‌هیچ‌وجه تفاهم‌نامه استان را قبول ندارد و از طرفی تعزیرات واردشده و مبالغ هنگفتی جریمه صادر کرده است.

وی افزود: جریمه‌های صادرشده کاملاً غیرمنصفانه است زیرا کوچک‌ترین تخلفی در مجموعه گردشگری ما صورت نگرفته چون طبق نرخ‌گذاری و مصوبات سازمان میراث فرهنگی عمل کرده‌ایم.

ابوالقاسمی با اشاره به بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران بخش گردشگری، خاطرنشان ساخت: تعزیرات و صنعت و معدن و اصناف شهرستان ملایر اصلاً اعتقادی به مصوبات استانی ندارند و ساز خود را می‌زنند و نکته قابل‌توجه اینکه مجموعه توریستی الماس را با بیست هزار متر زیربنا و هفت هزار متر پارکینگ و سی‌وپنج نفر پرسنل، با یک رستوران معمولی و کوچک و فاقد پارکینگ یکسان ارزشیابی می‌کنند.

مدیر مجموعه تفریحی، گردشگری الماس گنج‌نامه افزود: در حال حاضر افرادی که فاقد مجوز هستند نسبت به ما که دارای مجوز فعالیت در رسته خود هستیم بیشتر امنیت دارند و ملاک فعالیت ما بر اساس مصوبات سازمان میراث فرهنگی است و رسیدگی به عملکرد مجموعه‌های تفریحی، توریستی به عهده میراث است.

سرگردانی سرمایه‌گذار در یک بام و دو هوای سازمان‌های همدان


ابوالقاسمی در ادامه با اشاره به وعده‌های داده‌شده استاندار همدان به سرمایه‌گذاران  تأکید کرد: استاندار محترم باید با توجه به وعده‌هایی که داده است درزمینه حمایت از سرمایه‌گذار عملاً وارد شود و این موازی کاری‌ها را حل‌وفصل نماید.

وی تصریح کرد: درهمان اوایل شروع سرمایه‌گذاری استاندار قرار شد وقت مذاکره‌ای را به ما اختصاص دهند ولی تاکنون حرکتی صورت نگرفته و تمام وعده‌هایی که به سرمایه‌گذارها داده بود محقق نشده است و باید گفت این فرش قرمزی که ایشان وعده دادند خیلی وقت است که پوسیده و نخ‌نما شده و به‌نوعی سرمایه‌گذارها در استان سرخورده شده‌اند.

رییس انجمن صنفی مجتمع‌ها و سفره‌خانه استان تصریح کرد: میراث فرهنگی زمانی که مجوز فعالیت مجموعه الماس را صادر کرد از من خواست فقط درزمینه گردشگری فعالیت داشته باشم وبا توجه به مشکلات پیش روی بنده و مجموعه ظاهراً میراث فرهنگی فاقد قدرت است و اگر از بنده حمایت نشود تغییر کاربری خواهم داد.

ابوالقاسمی در پایان خاطرنشان ساخت: وعده‌های داده‌شده از قبیل ایجاد پنجره واحد، صدور جواز تأسیس در دو ساعت و حمایت کامل از سرمایه‌گذار و یا همدان بهشت سرمایه‌گذاری همه و همه هنوز در اذهان همگان قرار دارد ولی در عمل هیچ‌یک از این موارد جامه عمل پوشانده نشده و سؤالی که پیش می‌آید این است که مدیران استان برای توسعه و ایجاد زیر ساخت‌ها تاکنون چه‌کارهایی انجام داده‌اند؟

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
قربونت تو هم سرت گیج رفته از تمام دنیا سرمایه ات را آوردی ایران ، ایران هم نه همدان ، همدان هم نه ملایر. فقط میتونم بگم خدا بهت رحم کنه....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار