نورالله زاده گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون اعتباری به میزان ۱۱ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات به کسب‌وکارهای کوچک در سراسر کشور تخصیص داده‌شده است اضافه کرد: این میزان در استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۱۸۰ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر: ۳۵۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 01 January 2017
مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور گفت: دولت طرح استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در زمینه اعطای تسهیلات ارزان قیمت به جوانان جویای کار را در قالب لایحه رسمی دنبال می کند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایرنا اصغر نور الله زاده در نشست هم اندیشی به منظور بررسی راهکارهای اثر گذار در زمینه اعطای تسهیلات کارآفرینی به طرح های اشتغالزایی در شهرستان تویسرکان افزود: اگر این طرح مراحل قانونی خود را پشت سر بگذارد، امکان اعطای تسهیلات به جوانان جویای کار از محل صندوق توسعه ملی با کارمزد چهار درصد فراهم می شود.

وی اذعان کرد: در حال حاضر با توجه به جمعیت بالای جوانان کشور و محدودیت منابع مالی، امکان اعطای تسهیلات کافی به همه افراد جویای کار وجود ندارد و طرح استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی می تواند بسیار راهگشا باشد.

نور الله زاده با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون اعتباری به میزان 11 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات به کسب و کارهای کوچک در سراسر کشور تخصیص داده شده است اضافه کرد: این میزان در استان همدان از ابتدای سال جاری تا کنون به 180 میلیارد ریال رسیده است.

وی اظهار کرد: رویکرد صندوق کارآفرینی کشور پشتیبانی از کسب و کارهای کوچک به ویژه کسب و کارهای خانگی به صورت شبکه ای است که می توانند در بازارهای داخلی برای خود بازار فروش داشته باشند.

نور الله زاده با اشاره به اینکه سهم تویسرکان از اعطای تسهیلات کارآفرینی از محل صندوق کارآفرینی کشور از ابتدای سال جاری تا کنون 11 میلیارد ریال بوده است متذکر شد: این شهرستان ظرفیت توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در حوزه هایی مانند تولید مبل و منبت، فرش دست باف، پوشاک زنانه و صنایع مرتبط با گردو را دارد و صندوق کارآفرینی کشور نیز آماده همکاری با مدیریت شهرستان است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی کشور روز جمعه گذشته به همراه فرماندار، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی و تنی چند از مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان از واحدهای تولیدی پوشاک زنانه، چرم سازی، تولید مبل و منبت و شهرک گلخانه ای در شهرستان دیدن کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار