قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا
حسین زارعی، قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا خواستار شفاف ‌سازی آرای نمایندگان استان همدان برای تصویب سند کنوانسیون آب و هوایی پاریس در مجلس شورای اسلامی شد که تأیید آن از سوی مجلس مغایر با مسیر پیشرفت است.
کد خبر: ۳۴۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 13 December 2016
حسین زارعی، قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا خواستار شفاف ‌سازی آرای نمایندگان استان همدان برای تصویب سند کنوانسیون آب و هوایی پاریس در مجلس شورای اسلامی شد که تأیید آن از سوی مجلس مغایر با مسیر پیشرفت است.

زارعی به خبرنگار تابناک همدان گفت: در سال ۲۰۱۵ در بیست و یکمین کنوانسیون تغییرات آب‌وهوای سازمان ملل متحد در پاریس، سندی توسط نمایندگان کشورهای مختلف با عنوان توافق‌نامه تغییرات آب و هوایی پاریس نهایی شد و دولت جمهوری اسلامی ۳ اردیبهشت ۹۵ آن را امضا کرد و در تاریخ ۲۳ آبان ۹۵ کلیات و جزئیات آن به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید که با توجه به تعهدات سنگینی که این‌گونه سندها برای کشور دارد باید نمایندگان مجلس بخصوص نمایندگان استان همدان در مجلس پاسخگوی عملکرد خود در این موضوع باشند.

او ادامه داده که: توافق‌نامه پاریس بر پذیرش محدودیت‌هایی برای انتشار دی‌اکسید کربن حاصل از منابعی چون نفت و گاز تأکید دارد، درحالی‌که این امر ممکن است موجب ایجاد محدودیت‌هایی در صنعت نفت و گاز، پتروشیمی و نیروگاه‌ها و سایر صنعت‌ها شود.

این فعال دانشجویی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تأکید کرده است: بندهای ۱۳ و ۱۴ این سیاست‌ها بر دو حوزه مهم نفت و گاز تأکید دارد یعنی به‌صراحت دربند ۱۳افزایش صادرات فراورده‌های نفتی و گاز آمده است و دربند ۱۴نیز برحفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز به‌ویژه در میدان‌ها مشترک تأکید شده است.

حسین زارعی با اشاره به هشدارهای کارشناسان درباره ابعاد سیاسی و امنیتی پذیرش این سند گفت: در این توافق‌نامه هرچند جریمه‌ای برای عدم اجرای تعهدات در نظر گرفته نشده است اما مطابق هشدارهای کارشناسان حوزه بین‌الملل این امکان فراهم است تا در آینده بر پایه این توافق‌نامه نسبت به کشورهایی که به هر دلیل قادر به اجرای تعهدات داوطلبانه خود نباشند، محدودیت‌های جدی ازجمله تحریم‌های اقتصادی و سیاسی وضع شود.

قائم‌مقام جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در انتها با یادآوری مطالبات رهبری از مجلس تأکید کرد: نمایندگان استان همدان در مجلس باید پاسخگوی عملکرد خود به افکار عمومی به‌ویژه دانشجویان باشند و آرایشان را به این سند در جلسه آبان ماه مجلس شفاف‌سازی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار