دبیر اجرایی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: 17 مدیر از کمپانی‌های تئاتر جهان در همدان حضور می یابند و برای اولین بار 2 داور خارجی در بین داوران ایرانی حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۳۴۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸ 10 December 2016
دبیر اجرایی بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان گفت: 17 مدیر از کمپانی‌های تئاتر جهان در همدان حضور می یابند و برای اولین بار 2 داور خارجی در بین داوران ایرانی حضور خواهند داشت.

به گزارش ستاد خبری بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، مهدی قلعه با بیان اینکه میهمانان خارجی طبق زمانبندی تعیین شده وارد همدان می‌شوند، افزود: امسال برای اولین بار'نیکولاس مالمکارونا' ازسوئد در تیم داوری بخش نوجوان و 'سالواتور ترملچر' از ایتالیا در تیم داوری بخش کودک حضور دارند و در کنار تیم ایرانی نمایش‌ها را داوری خواهند کرد.

دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: 10نمایش خارجی از بین 180اثر ارسالی بانظر شورای داوری بین‌المللی متن‌های نمایشی و بادقت نظر برای حضور در جشنواره بیست وسوم انتخاب شده‌اند که این نمایش‌ها به نسبت سال‌های گذشته ازکیفیت بهتری برخوردار هستند.

قلعه گفت: از ماه‌ها قبل جلسات متعددی در تهران وستاد همدان تشکیل شد تا شرایط آماده سازی و برگزاری مطلوب جشنواره فراهم شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی جشنواره بیست و سوم بیان کرد: امسال جشن صدسالگی تئاتر کودک و نوجوان به یاد برگزاری اولین تئاتر اختصاصی این رده سنی که یکصد سال پیش توسط جبار باغچه بان نوشته و به اجرا درآمد، برپا خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره بیست و سوم اضافه کرد: این مراسم روز 24 آذرماه از ساعت 21 تا 24 شب در سینما کانون همدان برگزار خواهد شد و نمایشنامه خوانی آثار باغچه بان، اجرای چندین ترانه از ثمین باغچه بان و ارائه مقالات و پژوهش‌های نمایش‌های نوع باغچه بان از جمله برنامه‌های این مراسم است.

قلعه گفت: نقطه آغاز تئاتر کودک و نوجوان را یکصدسال پیش باغچه بان برجا گذاشت و پس از گذشت یک قرن، نقطه صدسالگی آن در شهر همدان جشن گرفته می شود.

وی بیان کرد: در اختتامیه بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان مراسم تجلیل از رضا فیاضی به پاس تلا‌ش‌های چندین ساله در این حوزه، تولد و تجلیل از اصغر همت و احمد بیگلریان از پیشکسوتان تئاتر همدان برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره با بیان اینکه در طول جشنواره هر شب مراسم نمایشنامه خوانی برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: درحال طراحی مراسم شب خاطره دریکی از شب‌های برگزاری جشنواره هستیم که در آن، افراد از شهرها و استان های مختلف علاوه بر خاطره گویی، یکی ازقطعات موسیقی محلی مخصوص ناحیه خود را اجرا کنند.

قلعه درخصوص کارگاه‌های آموزشی جشنواره توضیح داد: امسال برای خردسالان بالای 3 سال و مربیان مهدکودک کارگاه‌های تخصصی برگزار می شود و همچنین محمد عاقبتی یکی کارگردانان تئاتر قرار است از اولین روز جشنواره با تعدادی از نوجوانان علاقه مندتمرین نمایشنامه خوانی کرده و در روز آخر آن را اجرا کنند.

وی در پایان یادآور شد: در جشنواره بیست وسوم، بخش خردسال برخلاف دوره‌های گذشته در بخش مسابقه حضور دارد.

بیست وسومین جشنواره بین‎المللی تئاتر کودک و نوجوان بادبیری شهرام کرمی از22 تا 27 آذرماه در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین برگزار می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار