مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: عمده فعالیت این صندوق حمایت از تولید کننده داخلی، ایجاد شبکه های توزیع و رونق بازار کسب و کار است، مدت بازپرداخت تسهیلات این صندوق ۵ ساله است.
کد خبر: ۳۴۰۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳ 09 December 2016
مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید گفت: عمده فعالیت این صندوق حمایت از تولید کننده داخلی، ایجاد شبکه های توزیع و رونق بازار کسب و کار است، مدت بازپرداخت تسهیلات این صندوق ۵ ساله است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نوراله زاده گفت: کار آفرینی مبتنی بر آموزش است. جوانان مامستعد کارآفرینی و تشکیل کارگاه های تولید هستند.

او افزود: بخش خصوصی باید بر اساس مهارت حقوق بدهد،شرایط کشور برای کارآفرینی شرایط خاصی است.صندوق کارآفرینی می تواند در تولید کسب و کار و کارآفرینی و مشاغل خانگی کمک کند.

او گفت: در سال 89 طرحی در مجلس تصویب شد که بسیار ناقص است، اگر نواقص آن قانون اصلاح شود مفید خواهد بود. مشاغل خانگی هزینه کمتری هم دارند و نیاز به تردد شهری و بین شهری با مشکلات متعدد نیست،کسانیکه مجوز مشاغل خانگی می گیرند باید ردیف بودجه و بیمه افراد نیز درآن لحاظ شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی مشمول دریافت تسهیلات از صندوق هستند گفت: ما نیاز داریم در کشور فعالیت بازاریابی بین المللی انجام گیرد علاوه براین فضای کشور فضای مناسبی برای تشکیل شرکت های بزرگ خدماتی و بازاریابی نیست.

او افزود: ما در چند وقت اخیر بازار روسیه را از دست دادیم و علت آن هم نداشتن یک شرکت بزرگ توزیع و بازاریابی بود و باعث شد یک بازار 270 میلیونی روسیه را برای تامین تهیه مواد غذایی از دست بدهیم.

او گفت: صندوق کارآفرینی امید در ایجاد و حمایت از ایده های کسب و کار و ایجاد مشاغل، نوپا است، ما با توصعه شبکه های توزیع در صدد گسترش برندهای تولیدات داخلی هستیم؛ کمک به کسب و کارهای خرد و کوچک و وصل کردن به شرکت های تولیدی بزرگتر و گسترش و تقویت بازاریابی از اهم فعالیتهای ماست.مدت بازپرداخت تسهیلات این صندوق 5 ساله است.

او گفت: در کشور باید در همه امور وابسته به ایجاد شغل و کسب و کار فعال بود. حمایت از ایده و فکر خلاق، حمایت تسهیلاتی، آموزش و مهارت آموزی، حمایت های قانونی، خدماتی و اداری، بیمه بعنوان پشتیبان سرمایه و کارگاه های خرد و کلان صنعتی و تولیدی از جمله عوامل مختلفی است که در کنار همکاری نیروی انسانی می تواند در کشور را گشا باشد.

او افزود: صندوق از ابتدای سال 95 تا کنون درصدد این بوده است که کسب و کارهای کوچک را رشد بدهد علاوه براین 94 درصد آنها در بازپرداخت تسهیلات هم منظم ترند.تاکنون به 45 هزار طرح تسهیلات داده شده است. پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل و افراد مختلف کمک و حمایت بسیار خوبی است.

او گفت: در کشور ما فرایند سخت گیرانه ای برای ایجاد کسب و کار وجود دارد. تایید اماکن، بهداشت، اتحادیه های مختلف، بیمه و خیلی موارد دیگر بعضی مواقع مانع از تاسیس و افتتاح یک کارگاه یا تولیدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار