رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از توزیع 17 هزار لیوان کاغذی در بین موکب‎ها خبر داد و افزود: 150 عدد روپوش سفید نیز بین موکب‌ها توزیع شد.
کد خبر: ۳۳۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۴ 27 November 2016
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه شاخص DMF در کشور اکنون عدد 2 است، گفت: این موضوع نشان می دهد در حوزه بهداشت دندان، کاری انجام نشده است.

به گزارش فارس، محمد خیراندیش درجمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت کمیته بهداشت در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: با واگذاری مسؤولیت این کمیته به مرکز بهداشت، در قالب سه تیم درمانی، بیماریابی و بازرسان بهداشت محیط، کار را آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه تیم پزشکی در قالب دارویار، پزشک و... فعال بودند، گفت: تیم‎های ما در ورودی‎ها و خروجی‎های شهر مستقر شده و به ارائه خدمات پرداختند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه تا 12 شب پزشکان به ارائه خدمات می‎پرداختند، افزود: ویزیت و ارائه داروی رایگان به زوار انجام شد.

وی با اشاره به فعالیت بازرسان بهداشت محیط در موکب‎ها، خاطرنشان کرد: 20 کارشناس در قالب چهار تیم بازرسی 330 بار از موکب‎ها، حسینیه‎ها، آشپزخانه‎ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و... بازرسی کردند.

وی از انجام 470 مورد کلرسنجی آب خبر داد و گفت: بیش از 35 مورد نمونه‎برداری از آب نیز انجام شد.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان از توزیع 17 هزار لیوان کاغذی در بین موکب‎ها خبر داد و افزود: 150 عدد روپوش سفید نیز بین موکب‌ها توزیع شد.

وی با بیان اینکه در حوزه بیماریابی و آموزش، کارشناسان پیشگیری از بیماری‌ها در موکب‌های مریانج و جورقان مستقر شدند، گفت: یک پزشک و ماما از شهرستان به همراه تیم استانی به عراق اعزام شدند.

خیراندیش با اشاره به آغاز فعالیت مراقبان سلامت در شهرستان همدان، خواستار همکاری مردم در این زمینه شد.

وی با اهمیت به اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از پوسیدگی دندان، گفت: در برخی کشورها مانند فنلاند دانشکده‌های دندانپزشکی به‌دلیل کنترل پوسیدگی رو‌به تعطیلی است اما در کشور ما از 12 دانشکده به 66 دانشکده رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه شاخص DMF در کشور اکنون عدد 2 است، افزود: این موضوع نشان می‌دهد در حوزه بهداشت دندان، کاری انجام نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار