رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان یادآور شد: در چندماه گذشته ناچار بودیم حدود 2 میلیارد تومان هرماه از رقم مربوط به سایر اعتبارات استان کم کرده تا بتوانیم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم.
کد خبر: ۳۳۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۵ 27 November 2016
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: یک میلیون و 705 هزار و 508 نفر در استان همدان تا 2 روز گذشته سرشماری شده و اطلاعات آنها ثبت شده است.

به‌گزارش ایسنا، سیداسکندر صیدایی شنبه 6آذرماه درشورای برنامه‌ریزی وتوسعه استان همدان، با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در هر دو مرحله با قوت صورت گرفت، اظهار کرد: تادو روز گذشته 530 هزار و 661خانوار در استان همدان سرشماری شدند.

وی از تخصیص 100 درصدی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: براساس دستور معاون رئیس جمهور باید 100 درصد اعتبارات پروژه‌های سفر به استان همدان تخصیص داده شود که به‌زودی 500 میلیارد تومان به استان داده خواهد شد. 

وی از اختصاص 181میلیارد تومان اعتبار از طریق مصوبات ستاد تسهیل و رونق واحدهای تولیدی استان خبر داد و بیان کرد: در جلسه استاندار همدان با معاون رئیس جمهور مسأله هماهنگی بانک‌ها و پرداخت 181 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی مطرح شد.

صیدایی با بیان اینکه 21 پروژه در استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: 21 پروژه در استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است که در دیدار با دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور مورد تحسین قرار گرفت.

وی یادآور شد: در این جلسه با دستور معاون رئیس جمهور هفت میلیارد تومان اعتبار به پروژه سامن- ملایر اختصاص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم همکاری بانک‌ها یکی ازمعضلات سایراستان‌ها است، افزود: خوشبختانه در استان همدان همکاری خوبی بین بانک‌ها وجود دارد به طوریکه برای387 واحد تولیدی استان181 میلیارد تومان اعتبار داده شده است.

صیدایی با اشاره به اینکه 50درصد اعتبارات تملک عمرانی استان همدان ابلاغ شده است، بیان کرد: بخشی از اعتبارات به صورت نقدی وبخشی به صورت اسنادخزانه پیش‌بینی شده که این اعتبارات در اختیار خزانه استان همدان درنظر گرفته شده است.

 وی تصریح کرد: در 9 ماهه گذشته در بحث اعتبارات هزینه‌ای استان، 75درصد به استان ابلاغ شده که کمیته تخصیص متناسب با نقدینگی مبالغ را پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان یادآور شد: در چندماه گذشته ناچار بودیم حدود 2 میلیارد تومان هرماه از رقم مربوط به سایر اعتبارات استان کم کرده تا بتوانیم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم.

وی بیان کرد: در بحث اعتبارات 2درصد نفت نیز قرار شده 100درصد اعتبارت تخصیص داده شود و در صورتی‌که نقدینگی آن  تأمین شود اختصاص داده خواهد شد.

وی با اشاره به بحث بازنشستگان استان نیز خاطرنشان کرد: کارکنانی که تا پایان سال 94 بازنشست شدند در قانون بودجه 95 عددی برای آنها پیش‌بینی شده که به ترتیب تقدم زمان بازنشستگی از ابتدای فروردین آغاز شده و با مبلغ اعتبار 3 هفته قبل توانستیم پاداش آنها را به خزانه واریز کنیم.

صیدایی اظهار کرد: حدود 6 میلیارد تومان ابلاغ شده و کلیه بازنشستگانی که تا پایان اسفند 94 بازنشست شدند، پاداش پایان خدمت خود را دریافت خواهند کرد.

وی تأکید کرد: پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش و بخش اعظمی از بدهی دولت به بیمه‌ها به گفته دکتر نوبخت تأمین اعتبار شده است که در فضای ملی و استانی حل می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان درباره جابجایی و اختصاص بخشی از اعتبارات هزینه‌ای استان به دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: پروژه کمک به برگزاری اردوهای راهیان‌نور استان 2660میلیون ریال، پرداخت اجاره محل بنیاد نخبگان 1500میلیون ریال، پروژه برگزاری مراسم روز خبرنگار 700 میلیون ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین برای برگزاری بیست و سومین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که یک پروژه بومی استان است، تقسیم‌بندی هزینه‌ای بین سهم استان و وزارت ارشاد شده که یک میلیارد تومان پیشنهاد شده اما دستگاه مجری پیشنهاد بودجه بیشتر داده است.

صیدایی یادآور شد: همچنین در بحث کمک به فعالیت‌های حوزه جوانان 700میلیون ریال  و برگزاری مراسم هفته پژوهش 900میلیون ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار