مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اعلام اینکه این سه کارخانه سیمان همدان باید از سوخت‌های مایع استفاده کنند، اظهار داشت: هچگونه محدودیتی در تامین گاز استان همدان وجود ندارد.
کد خبر: ۳۳۵۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸ 27 November 2016
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از محدودیت در مصرف گاز نیروگاه مفتح و سه کارخانه سیمان خبر داد و گفت: مشکلی در تامین گاز مشترکان همدانی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم ، سیدمهدی مهدوی درشورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: با توجه به برودت بسیار شدید هوا در مجموعه استان همدان هیچ گونه افت فشار نداشتیم و از طرفی قرار گرفتن همدان در موقعیت مناسبی در اخذ انشعاب گاز در خطوط انتقال مشکل در زمینه تامین گاز نداشت.

وی با اشاره به اینکه مراکز مصرف عمده که دارای سوخت دوم هستند مدیریت می‌شود تا از طریق سوخت دوم نیاز خود را تامین کنند، گفت: 76 نیروگاه گازی در کشور وجود دارد که نیروگاه مفتح همدان به عنوان یکی از این نیروگاه‌ها روزانه 5 تا 6 میلیون مترمکعب مرصف گاز دارد.

مهدوی بیان کرد: براساس مدیریت گاز، میزان مصرف نیروگاه‌ها در کشور مشخص شده و نیروگاه همدان در چند روز گذشته که مشکلاتی برای تامین گاز استان مازندران ایجاد شده بود تنها در حد 300 هزار مترمکعب و برای مسائل گرمایشی تامین گاز شد.

وی با بیان اینکه مابقی نیاز نیروگاه مفتح همدان از طریق سوخت مازوت تامین می‌شود، عنوان کرد: سه کارخانه سیمان به عنوان مصرف‌کننده عمده بین 750 تا 800 هزار مترمکعب مصرف گاز دارند که این میزان به 140 هزار مترمکعب و برای مصرف گرمایشی کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اعلام اینکه این سه کارخانه سیمان همدان باید از سوخت‌های مایع استفاده کنند، اظهار داشت: هچگونه محدودیتی در تامین گاز استان همدان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شرکت گاز استان همدان آمادگی محدود کردن جایگاه‌های  CNG استان همدان را داشت ولی نیازی احساس نشده و ازسوی دیگر به سبب تبعات بعدی ازاین اقدام جلوگیری شد.

مهدوی با اشاره به اینکه باید تلاش کرد تامشترکان دارای سوخت دوم را از نظر مصرف گاز مدیریت و محدود کرد، گفت: این اقدام در صورت نیاز و افزایش مصرف گاز انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گازاستان همدان تاکید کرد: امکان صرفه‌جویی مصرف گاز در صنایع و نیروگاه مفتح همدان وجود ندارد ولی بخش خانگی و تجاری می‌توانند با صرفه‌جویی در مصرف گاز شرکت گاز را در تامین گاز نقاط دیگر نیازمند را یاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: استان همدان به دنبال برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری بوده که 6 و 7 بهمن ماه در همدان برگزار می‌شود.

علی مالمیر با اشاره به اینکه این همایش کمتر از 200 نفر مهمان خواهد داشت، گفت: برگزاری این همایش نیازمند همکاری دستگاه‌هاست و از سوی دیگر اعتبار موردنیاز آن از طریق منابع ملی تامین شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار