محسن افروخته گفت : مشاغل خرد با سرمایه اندک، نیاز حداقلی به زیرساخت ها، داشتن بازارهای مصرف محلی و منطقه ای،میزان اشتغالزایی قابل توجه نسبت به سرمایه گذاری انجام شده و زودبازده بودن محاسن بسیاری نسبت به صنایع بزرگ دارند البته اینگونه مشاغل در برابر نوسانات بازار نیز آسیب پذیر است.
کد خبر: ۳۳۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۶ 24 November 2016
فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: 830 میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید استان همدان در سه سال گذشته به متقاضیان پرداخت شده است که 290 میلیارد ریال آن معادل 35 درصد تسهیلات پرداختی مربوط به شهرستان همدان بوده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری همدان ، علی تعالی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان تاکید کرد: ارایه تسهیلات بخش اشتغال باید توام با نظارت دقیق دستگاه های اجرایی و بانک های عامل باشد و در راستای هدف تعیین شده و مصوب هزینه شود.

وی با اشاره به تمرکز ارایه تسهیلات اشتغالزایی به کارگاه های زودبازده در سطح شهرستان و اقدامات انجام شده در این راستا اضافه کرد: برنامه ریزی دقیق با اطلاعات کامل و دید کافی نسبت به وضعیت موجود میسر می شود که لازم است دستگاه های اجرایی نسبت به درج به هنگام اطلاعات اشتغالزایی در سامانه رصد اقدام کنند.

تعالی با اشاره به کارگاه های تولیدی کوچک ایجاد شده در سطح برخی از روستاها و شهرهای شهرستان همدان یادآور شد : این کارگاه ها با حداقل سرمایه و همکاری ایجاد شده و تجربه موفقی در اشتغالزایی است که در برخی از روستاهای شهرستان با همکاری شورا و دهیاری برای تعدادی از جوانان روستا اشتغالزایی پایدار به دنبال داشته است.

فرماندار همدان با تاکید بر حضور فعال اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در مباحث اشتغالزایی شهرستان افزود : فرم هایی به منظور اشراف و بررسی دقیق وضعیت اشتغال شهرستان با تفکیک همه بخش های اشتغالزا توسط دبیرخانه کارگروه تهیه شده که دستگاه های اجرایی و بانک های عامل باید نسبت به تکمیل و ارایه مستمر آن به کارگروه اهتمام ورزند.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان نیز با تشریح عملکرد تسهیلات بخش اشتغال در سه گروه خود اشتغالی، مشاغل خانگی و ستاد تسهیل گفت: از 111 میلیارد و 31 میلیون ریال سهمیه تعیین شده تسهیلات خوداشتغالی دستگاه های اجرایی در سال گذشته، 105 میلیارد و 570 میلیون ریال پرداخت شده است .

جمال حداد همدانی افزود : در مشاغل خانگی نیز از 257 متقاضی به 130 متقاضی در مجموع 57 میلیارد و 70 میلیون ریال تسهیلات اعطا شده است.

وی عملکرد شهرستان در ستاد تسهیل را نیز پرداخت 187 میلیارد و 9میلیون ریال تسهیلات بیان کرد و گفت: در این بخش 2هزار و 378 متقاضی داشتیم که عملکرد شهرستان معادل 42.4 درصد است.

مدیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان همدان با اشاره به اختلاف آمار بیمه شدگان اجباری تحت پوشش شعب تامین اجتماعی با تعداد اشتغالزایی ثبت شده در سامانه رصد افزود : دستگاه های اجرایی از برخی مشاغل ایجاد شده بی اطلاع هستند و در برخی از کارگاه ها، کارفرمایان از بیمه کارگران سر باز می زنند که از جمله مهمترین علت های این اختلاف آماری است.

حداد همدانی از بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات اشتغالزایی خواست با تکمیل فرم های ارسال شده به مدیریت شعب و ارایه آمار به هنگام با دبیرخانه کارگروه همکاری داشته باشند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان همدان نیز گفت: صندوق کار آفرینی امید حامی اصلی فعالیت های خرد و کوچک است که با پرداخت تسهیلات اشتغال بدون سود در راستای کمک به اشتغالزایی گام بر می دارد و ضمن همراهی با متقاضیان تنها کارمزد حداقلی دریافت می کند.

محسن افروخته افزود : مشاغل خرد با سرمایه اندک، نیاز حداقلی به زیرساخت ها، داشتن بازارهای مصرف محلی و منطقه ای،میزان اشتغالزایی قابل توجه نسبت به سرمایه گذاری انجام شده و زودبازده بودن محاسن بسیاری نسبت به صنایع بزرگ دارند البته اینگونه مشاغل در برابر نوسانات بازار نیز آسیب پذیر است.

وی افزود : با سیاست های دولت تدبیر و امید 63.5 درصد از تسهیلات پرداخت شده این صندوق در استان مربوط به بخش اشتغال است که به 2 هزار و 383 متقاضی پرداخت شده و برای 6 هزارو 95 نفر اشتغالزایی به دنبال داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار