مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: تا پایان آبان ماه چهار میلیون دلار سیب‌زمینی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۳۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۶ 24 November 2016
مدیرکل گمرک همدان با اعلام اینکه روند کاهش صادرات از گمرک همدان کُند شده است، گفت: کاهش صادرات سیمان به عراق تاثیر جدی بر کاهش صادرات کل استان همدان داشته است.

به گزارش تسنیم؛ جمال خشوعی اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 85 میلیون و 137 هزار و 170 دلار انواع کالا از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی وزن این میزان صادرات را 560 هزار و 412 تن اعلام کرد و گفت: میزان صادرات از گمرک استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد رشد داشته است.

وی کشمش، سیمان، لبنیات، سفال، شور و ترشیجات، سیب زمینی، چینی آلات بهداشتی و فرش را از جمله اقلام مهم صادراتی استان همدان برشمرد و گفت: زمینه برای انجام امور مربوط به صادرات در گمرک همدان فراهم است و مشکلی در این زمینه برای تجار وجود ندارد.

خشوعی با اشاره به اینکه امسال 27 میلیون دلار کشمش از گمرک همدان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است، افزود: صادرات سیمان از گمرک همدان 15 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته 78 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه صادرات سفال برابر 6 میلیون دلار بوده که 15 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، گفت: صادرات پنیر خامه‌ای همدان 6 میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته دو هزار و 137 درصد افزایش داشته و به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان بیان کرد: تا پایان آبان ماه چهار میلیون دلار سیب‌زمینی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 56 درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد: امسال سه میلیون دلار انواع ماست، دو میلیون دلار گونی پلاستیکی، دو میلیون دلار ظروف آلومینیومی و یک میلیون دلار موتور کولر آبی صادر شده که به ترتیب نسبت به سال گذشته هزار و 430، 344، 683 و دو هزار و 140 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خشوعی بیان کرد: کالاهای صادراتی استان همدان به کشورهای کشورهای امارات، ارمنستان، اتریش، اوکراین، اسلواکی، روسیه، عراق، عمان، قطر، سومالی، آلمان، هلند، ترکمنستان، آذربایجان صادر شده است.

وی تصریح کرد: گمرک همدان امسال برنامه‌ریزی دقیقی برای افزایش میزان صادرات داشته ولی مشکلاتی که برای صادرات سیمان ایجاد شده سبب ایجاد اخلال در این برنامه‌ریزی و رسیدن به هدف شده است، مشکلاتی همچون جلوگیری از صادرات سیمان و بالا بردن تعرفه‌ها سبب کاهش صادرات همدان نیز شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان اظهار داشت: برای صادرکنندگان سیمان مقرون به صرفه نیست و در حال حاضر در کشورهای دیگر از جمله سومالی و عمان بازاریابی می‌کنند که در آینده نزدیک شاهد رشد صادرات سیمان باشیم.

وی با بیان اینکه صادرات کشمش نیز از نیمه دوم سال قوت می‌گیرد، افزود: صادرات کشمش در آبان ماه در مقایسه با ماه قبل 40 درصد رشد داشته است.

به گزارش تسنیم، براساس هدفگذاری انجام شده امسال باید 850 میلیون دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شود که هنوز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان آمار صادرات از گمرک همدان و سایر گمرکات را اعلام نکرده است، متاسفانه سازمان صنعت و معدن استان همدان در چند ماه اخیر این آمار را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار