زارعی درخصوص کاروانسرای «زغالی‌ها» نیز گفت: درمجاور این کاروانسراساختمان مخروبه‌ای وجود دارد که به محل رفت و آمد معتادان تبدیل شده و میراث فرهنگی باید با بالا بردن فنس‌کشی محوطه این کاروانسرا، راه های ورود به آن را ببندد.
کد خبر: ۳۳۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 23 November 2016
سرپرست معاونت اجتماعی سیاسی فرمانداری همدان گفت: امسال ۱۵۰ مخروبه در همدان پاکسازی و از حالت پاتوق معتادان خارج شده‌است.

به گزارش مهر، مجتبی زارعی درشورای مواد مخدر شهرستان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۰نقطه از اماکن مخروبه که محل تجمع معتادان متجاهر بوده شناسایی و عملیات پاکسازی این مناطق را در دستور کار قرار گرفته است.

زارعی باتاکید بر اینکه تامین گرمخانه برای افرادی که در بیرون از خانه قرار دارند و بدون سرپناه هستند باید مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: باید اماکنی که احتمال تجمع معتادان در آن وجود دارد شناسایی شود.

کاروانسرای «تحدید» به محلی برای فروش قرص و تجمع معتادان تبدیل شده است

وی در خصوص کاروانسرای «تحدید» عنوان کرد: این کاروانسرا باید مورد بازرسی مجدد میراث فرهنگی قرار گیرد چرا که به محلی برای فروش قرص و تجمع معتادان تبدیل شده است.

زارعی درخصوص کاروانسرای «زغالی‌ها» نیز گفت: درمجاور این کاروانسراساختمان مخروبه‌ای وجود دارد که به محل رفت و آمد معتادان تبدیل شده و میراث فرهنگی باید با بالا بردن فنس‌کشی محوطه این کاروانسرا، راه های ورود به آن را ببندد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز با بیان اینکه طی ۸ ماه امسال دو تن و ۷۱ کیلوگرم تریاک و ۳۲ کیلوگرم هروئین در همدان کشف شده است، گفت: در این مدت ۱۷ کیلوگرم حشیش و ۱۸ کیلوگرم سایر مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

کشف دو تن و ۱۸۴ کیلو مواد مخدر در همدان

هادی نجاریان با بیان اینکه طی ۸ ماه نخست امسال، دو تن و ۱۸۴ کیلو مواد مخدر در همدان کشف و ضبط شده است، گفت: در این مدت ۲ هزار و ۳۵۲ نفر از مصرف‌کنندگان و عمده فروشان مواد مخدر دستگیر و یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۰ هزار عدد قرص غیر مجاز نیز کشف و ضبط شد، گفت: تعداد یک‌هزار و ۵۱۱ فقره عملیات در قالب طرح پاکسازی در همدان انجام شده است.

نجاریان با بیان اینکه تجمع معتادان متجاهر در مناطقی از شهر موجب نارضایتی افراد ساکن در این مناطق شده بود، گفت: طی هشت ماه نخست امسال ۴۰ معتاد متجاهر در همدان دستگیر شده‌اند.

برخی کشاورزان برای جلوگیری از آفت مزارع در کنار مزارع به کاشت شاهدانه می‌پردازند که این موضوع توسط جهاد کشاورزی برای سال آینده مدیریت خواهد شد نجاریان در خصوص کشت گیاه شاهدانه در همدان نیز گفت: برخی کشاورزان برای جلوگیری از آفت مزارع در کنار مزارع به کاشت شاهدانه می‌پردازند که این موضوع توسط جهاد کشاورزی برای سال آینده مدیریت خواهد شد.

رئیس اداره آموزش مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز با بیان اینکه مواد مخدر به سه طبقه کلی تقسیم می‌شود، افزود: دسته اول از این مواد مواد مخدر سستی‌زاست که با مصرف آن سلسله اعصاب بدن سست می‌شود و این مواد شامل تریاک، خشخاش، هروئین، کراک، مرفین و متادون است.

امید دلاوری بابیان اینکه طبقه دوم از مواد مخدر مواد توهم‌زاست و این نوع مواد براساس اثر بر سلسله اعصاب در فرد مصرف‌کننده توهم ایجاد می‌کند، گفت: این مواد شامل حشیش و بنگ است.

ماده مخدر «گل» از شاخه‌های به گل نشسته شاهدانه برداشت می شود

دلاوری با بیان اینکه با مصرف این مواد توهم‌زا فرد اختیار خود را از دست می‌دهد، گفت: یکی از این مواد ماده مخدر «گل» است که از گیاه شاهدانه و بیشتر از کشت گلخانه‌ای به عمل می‌آید و از شاخه‌های به گل نشسته این گیاه برداشت می‌شود.

وی با اشاره به طبقه‌بندی سوم مواد مخدر عنوان کرد: دسته سوم مواد مخدر توان‌افزاست که فرد معتاد پس از استعمال این ماده مخدر، تصور افزایش قدرت بدنی را در خود احساس می‌کند که این ماده از گیاه کوکا استخراج و به نام مخدر «کوکایین» شناخته می‌شود.

دلاوری با بیان اینکه قانون برای اینگونه مواد مخدر در مصرف و توزیع یک سری مجازات‌ها و جرایمی را لحاظ کرده است، عنوان کرد: متأسفانه مخدرهایی چون تریاک، هروئین و گراس بیشتر از مواد مخدر دیگر در دسترس جوانان همدانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار