مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همادن گفت: آتش‌نشانان همدان دو دختر بچه 2 و 8 ساله را که درون چاه آب منزل مسکونی‌شان سقوط کرده بودند، بیرون کشیدند.
کد خبر: ۳۳۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹ 22 November 2016
مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همادن گفت: آتش‌نشانان همدان دو دختر بچه 2 و 8 ساله را که درون چاه آب منزل مسکونی‌شان سقوط کرده بودند، بیرون کشیدند.

به گزارش ایسنا، و به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی همدان، محمدرضا بیاناتی اظهار کرد: ساعت 17و8 دقیقه روز یک‌شنبه 30 آبان سامانه 125 گزارشی از سقوط احتمالی یک کودک درون چاه آب دریافت کرد.

وی افزود: با دریافت این گزارش و با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله دو اکیپ عملیاتی از ایستگاه‌های 12 و17و دو اکیپ ازایستگاه مرکزی به نشانی اعلام شده در کوی شمس(حصار حاج شمسعلی) اعزام شدند.

بیاناتی ادامه داد: نخستین اکیپ از آتش‌نشان اعزامی که ساعت17 و 12 دقیقه به محل حادثه رسیده بودند با بررسی میدانی صحنه حادثه ومشاهده پیکر دخترخردسال درون چاه بلافاصله عملیات نجات وی را آغاز کردند.

وی تصریح کرد: آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات تخصصی امداد و نجات و با رعایت دقیق اصول ایمنی وارد چاه شده وپیکر دختر خردسال(حدود 2 ساله)رابه خارج ازچاه منتقل کردند.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان بلافاصله پس از بیرون اوردن دختر خردسال اقدامات اولیه امدادی را انجام و پس از حضور عوامل اورژانس مصدوم را به آنان تحویل دادند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی همدان عنوان کرد: درادامه با توجه به اظهارات حاضران مبنی بر اینکه دختر 8 ساله خانواده نیز مفقود شده و احتمال سقوط وی در چاه وجود دارد، آتش‌نشانان با هدف بررسی موضوع، به جستجو درون چاه آب پرداختند.

وی افزود: با انجام عملیات مجدد صعود و فرود و جستجو، جسم بیجان دختر بچه را در عمق آب چاه موردنظر مشاهده کردند و پس از خارج کردن وی به علت عدم وجود آمبولانس با خودرو فرماندهی عملیات به بیمارستان منتقل کردند.

وی خاطرنشان کرد: دراین عملیات 4 اکیپ عملیاتی و 12 آتش‌نشان با استفاده از تمام توان و تجهیزات برای نجات جان دو خواهر خردسال تلاش کردند اما بر اساس اطلاعات رسیده از بیمارستان متأسفانه هردو کودک جان خود را از دست دادند.

وی در پایان توصیه کرد: برای پیشگیری از وقوع حوادث تلخی مشابه حادثه فوق در صورت وجود چاه در منزل مسکونی به شیوه مناسب واستاندارد نسبت به طوقه‌چینی و نصب درب مناسب در دهانه آن اقدام کرده همچنین در زمان باز بودن درب چاه با ایجاد موانع مناسب از نزدیک شدن کودکان به دهانه چاه جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار