رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایرگفت: همزمان با آغاز سفر کاروان های زائران اربعین حسینی از 18 آبان تا اربعین حسینی، مردم این شهرستان به 221 هزار و600 زائرخدمات رسانی کردند.
کد خبر: ۳۳۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱ 22 November 2016
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایرگفت: همزمان با آغاز سفر کاروان های زائران اربعین حسینی از 18 آبان تا اربعین حسینی، مردم این شهرستان به 221 هزار و600 زائرخدمات رسانی کردند.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام حسین قبادی اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از محل موقوفه های شهرستان، حمایت ها و مساعدت های مردم، خیران و مسئولان در این مدت در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی سنگ تمام گذاشتند.

وی افزود: در این راستا موکب حضرت فاطمه زهرا(س) از 18 آبان ماه در مسیر رفت زائران به مرز مهران و کشور عراق در ورودی ملایر در جوار گلزار بهشت هاجر این شهر برپا شد و اقشار مختلف مردم ما را در این حرکت عظیم عاشورایی کمک کردند.
وی ادامه داد: در این مدت به 55 هزار زائر کربلا غذای گرم و به 65 هزار زائر نیز میان وعده داده شد.

حجت الاسلام قبادی بیان کرد: علاوه بر این به یکصد هزار زائر اربعین حسینی سایر خدمات چون چای، آبجوش، مشاوره، خدمت رسانی توسط هلال احمر و کمک های دارویی و اقامه نماز جماعت ارائه شد.
وی اهدای 500 دست لباس گرم به زائران مستعد به کمک و ارائه حمایت ها و کمک های مالی به یکصد زائر در راه مانده را از دیگر خدمات موکب حضرت فاطمه زهرا(س) در ملایر عنوان کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: همچنین سه مکان شامل مسجد امام جعفر صادق(ع)، حسینیه سیدالشهدا(ع) و امامزاده عبدالله(ع) برای اسکان زائران در نظر گرفته شد که در این مدت یک هزار زائر در این مکان ها اسکان داده شدند.

حجت الاسلام قبادی با تقدیر از همکاری ها و مشارکت های بسیار خوب نیروهای اجرایی، آحاد مردم، مسئولان و خیران ملایر در خدمت رسانی به زائران کربلا در تنها موکب این شهرستان اظهار کرد: به اذعان زائران موکب ملایر یکی از بهترین موکب ها در غرب کشور بود.

وی ادامه داد: موکب حضرت فاطمه(س) ملایر همزمان با بازگشت زائران از کربلای معلی در روستای جوراب جنب حوزه علمیه در محور ورودی اراک به ملایر برای خدمت رسانی به زائران برپا شده است.

وی افزود: این موکب همچنین برای خدمت رسانی به زائران و شیعیان عراقی که قصد زیارت امام رضا(ع) را دارند تا 28 صفر همزمان با شهادت علی بن موسی الرضا(ع) در این مکان دایر است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام قبادی با اشاره به آیین عزاداری اربعین حسینی در ملایر نیز گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، ویژه برنامه اربعین حسینی در امامزاده های شاخص و بقاع متبرکه این شهرستان برگزار شد.

وی اضافه کرد: این آیین ها شامل سخنرانی، قرائت زیارت اربعین، مدیحه سرایی و عزاداری در چهار امامزاده و بقاع شاخص این شهرستان با حضور گسترده عاشقان و مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

شادروان سیف الدوله یکی از بزرگترین واقفان ملایری است که خدمت رسانی و اهدای لباس گرم به زائران امام حسین(ع) یکی از مهمترین موقوفه های این واقف خیراندیش بوده است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار