رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسدآباد درباره جزئیات موزه فرهنگ و هنر اسدآباد گفت: این موزه در ۳۰۰ مترمربع با ۲۲ ویترین و یک رواق ایجاد شده و ۴۰۰ اثر از دوره معاصر، صفویه و پیش از آن تا دوره اشکانی در آن نگهداری می‌شود.
کد خبر: ۳۳۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 17 November 2016
رئیس میراث فرهنگی اسدآباد گفت: شهروندان اسدآبادی طی چندروز اخیر، ۸ شی تاریخی مربوط به دوران اشکانیان و صفویه را به موزه اسدآباد اهدا کردند.

به گزارش مهر؛ کامران اکبری اظهار داشت: یک شهروند اسدآبادی از حفظ مجموعه تاریخی خود، ۷ شی تاریخی را به موزه اسدآباد اهدا کرد.

وی افزود: در حال حاضر در موزه فرهنگ و هنر اسدآباد ۴۰۰ شی تاریخی به نمایش گذاشته شده که با افزودن این مجموعه، آمار به ۴۰۷ شی افزایش یافته است.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اسدآباد عنوان کرد: اشیاء اهدا شده شامل ۳ عدد تنبوشه، ۲ عدد کوزه و ۲ عدد پیه‌سوز است که توسط فردی به نام سعید اشرفیان به موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان اسدآباد اهدا شده است.

وی تاکید کرد: طبق بررسی‌ها و  کارشناسی‌های اولیه، این اشیاء مربوط به دوره صفویه و قاجاریه است که برای تعیین قدمت دقیق آنها، کارشناسان استان باید نظر دهند.

اکبری شایگان افزود: پس از کارشناسی اصلی این آثار در موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان اسدآباد برای بازدید عموم نگهداری خواهد شد.

وی عنوان کرد: پس از اقدام این شهروند اسدآبادی، یکی از اهالی روستای «کَمَک سفلی» شهرستان اسدآباد نیز یک خمره پارتی را به میراث فرهنگی شهرستان اهدا کرد.

رئیس میراث فرهنگی اسدآباد افزود: این خمره دارای ارتفاع یک متر بوده و قطر دهانه آن ۳۰ سانتیمتر است که در باستان‌شناسی به خمره‌های ته دکمه‌ای شهرت دارد.

وی بیان کرد: با توجه به نوع خمیر سفال و استحکام آن و به دلیل جنبه زیبایی و طبق نمونه‌های مشابه موجود در موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان، این خمره متعلق به دوره اشکانی است، که توسط عزیزعلی بیاتی اهدا شده است.

کامران شایگان گفت: به گفته بیاتی این خمره طی سالیان زیادی در انباری و کاهدان خانه نگهداری شده است.

وی تاکید کرد: این خمره‌ها به عنوان محل نگهداری مایعات مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسدآباد درباره جزئیات موزه فرهنگ و هنر اسدآباد گفت: این موزه در ۳۰۰ مترمربع با ۲۲ ویترین و یک رواق ایجاد شده و ۴۰۰ اثر از دوره معاصر، صفویه و پیش از آن تا دوره اشکانی در آن نگهداری می‌شود.

وی افزود: در این موزه وسایلی که در خانه‌های قدیمی بوده نظیر چراغ‌های قدیمی، قفل‌ها، پشتی، قلیان، کرسی، وسایل آشپزخانه، کشاورزی، پوشاک و البسه قدیمی مردم اسدآباد به نمایش گذاشته شده است.

اکبری شایگان بیان کرد: همچنین در این موزه تعدادی خمره متعلق به دوره اشکانیان، نزدیک به ۳۰ قطعه عکس قدیمی و پوستر اهدایی از طرف مردم و آثار تاریخی اسدآباد در این موزه نگهداری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار