رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای شهر همدان از مصوبه اعمال تخفیفات ۱۵ درصدی عوارض پروانه ساختمانی کسب و پیشه و بهای خدمات و جرایم ماده ۱۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۳۲۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 16 November 2016
رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای شهر همدان از مصوبه اعمال تخفیفات ۱۵ درصدی عوارض پروانه ساختمانی کسب و پیشه و بهای خدمات و جرایم ماده ۱۰۰ خبر داد.

به گزارش تسنیم، حسین قراباغی درصحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: در راستای تشویق وترغیب شهروندان در اخذ پروانه وپرداخت عوارض مطرح با تخفیفات15 درصدی از ابتدای مهرماه تا پایان سال جاری در صورت پرداخت نقدی و یکجا موافقت شد.

وی تخفیفات اعمال شده را شامل عوارض پروانه ساختمانی عموم شهروندان و عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات برشمرد و تصریح کرد: تخفیف 15 درصدی به عوارض جرائم ماده صد (اضافه بنا) پس از پرداخت کامل جریمه نیز اعمال می‌شود.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه به کمبود منابع مالی و شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: حوزه مدیریت شهری با توجه به محدودیت منابع مالی که دارد باید قبل از اجرای طرح و پروژه‌ای ازایده و نظر کارشناسان، اساتید ومتخصصان بهره گیرد تا دیگر شاهد آزمون و خطا در اجرای پروژه‌ها نباشیم.

ابراهیم مولوی داشتن مدیریت زمان و توجه به توجیه اقتصادی پروژه‌ها را مهم دانست و تاکید کرد: شهرداری همدان باید ازاجرای طرح‌هایی که توجیه اقتصادی برای شهر وشهرداری ندارد، بپرهیزد .

مولوی با اشاره به اینکه امروز به دلیل رکود بازار سیمان و نیازخیلی کم شهرداری به سیمان دراجرای پروژه‌ها فعالیت این کارخانه توجیه اقتصادی زیادی ندارد اظهار داشت: کارخانه سیمان اکنون دیگر توجیه اقتصادی ندارد و لازم است سرمایه‌گذاری دیگری جایگزین این واحد تولیدی شده و از ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.

محمد رضا الیاسی نایب رییس شورای شهر همدان نیز دراین جلسه با بیان اینکه تولیدات کارخانه سیمان شهرداری همدان اکنون مقرون به صرفه نیست گفت: این واحدتولیدی معادن و ذخایر خوبی دارد که می‌توان راهکار دیگری برای آن اندیشیده و ارائه داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار