مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه بیمه امری همگانی برای همه مردم است گفت: مردم استحقاق دریافت خدمات بیشتری را دارند و در این راستا یکی از برکات، بیمه روستایی و عشایری است که با پیروزی انقلاب اسلامی قوت گرفته و شاهد رشد خوبی در بیمه روستایی و عشایری بوده ایم.
کد خبر: ۳۲۹۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹ 16 November 2016
معاون اقتصادی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشورگفت: اهمیت اقتصاد مقاومتی در سیاست‌گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان مشهود است.

به گزارش ایرنا؛ یاور میرعباسی در دیدار با مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: وضعیت سرمایه‌گذاری وبنگاه‌های اقتصادی صندوق در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و سیاست‌گذاری صندوق درمدیریت ذخایر قابل اهمیت است.

وی با بیان اینکه 6بند از بندهای این سیاست‌ها به طور مستقیم بر فعالیت‌های این حوزه مرتبط است افزود: سرمایه‌گذاری‌های صندوق به صورت سرمایه‌گذاری در دارایی بدون ریسک و با بازده ثابت صورت گرفته است که همین امربا وجود شرایط نامناسب اقتصادی کشور و کاهش سودبنگاه‌های اقتصادی سرمایه‌پذیر در مجموع منجر به افزایش درآمدحاصل از سرمایه‌گذاری‌های صندوق شده است.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ‌کشور متنوع‌سازی در ترکیب دارایی‌های صندوق و وزن صنایع مختلف در ترکیب دارایی‌های صندوق را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارای مزیتهای نسبی در اقتصاد کشور هستند و با اهمیت‌ترین صنعت موجود در سبد سرمایه‌گذاری صندوق است.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از بیمه‌های اجتماعی روستاییان وعشایرلازم و ضروری است.

احمد توصیفیان افزود: این صندوق که در زمینه ایجاد بسترهای لازم برای خدمات‌رسانی به مردم روستاها فعالیت می‌کند و زمینه سازافزایش انگیزه روستاییان برای ماندگاری در روستاها می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز تامین اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین ابزار برای رسیدن به عدالت اجتماعی است تصریح کرد: بر این اساس تمام افراد جامعه با هر موقعیت و شرایطی می‎توانند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار و از حداقل سطح زندگی آبرومندانه در آن جامعه برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بررسی راهکارهای فرهنگ‌‌سازی ترغیب و تشویق جامعه هدف به سمت بیمه‌ها از مباحث مورد نیازی است که نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها و متولیان امر دارد افزود: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد رفاه بیشتر برای قشر روستایی می‌تواند، ظرفیت بسیار مناسبی باشد که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

توصیفیان یادآورشد: نشست شورای هماهنگی مدیران بهترین زمینه و ظرفیت برای بررسی مشکلات و موانع توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است.

وی گفت: در این نشست ها راهکارهای مناسب برای توسعه و گسترش بیمه‌های اجتماعی باید ارائه و بستر اجرایی کردن این راهکارها فراهم شود.

به گفته وی، پرداخت مستمری، بازنشستگی و ازکار افتادگی از مزایای عضویت در این صندوق است و طبق قانون ساختار نظام جامعه رفاه و تامین اجتماعی واصلاحیه آن تمام عشایر، روستاییان و کشاورزان وتمام افراد18سال به بالا می‌توانند درصندوق بیمه اجتماعی روستاییان عضو شوند.

توصیفیان خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی از مناسب ترین و مهم ترین ابزار برای دستیابی به عدالت اجتماعی است و روستاییان و عشایر مولدترین، شریف ترین و زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه بیمه امری همگانی برای همه مردم است گفت: مردم استحقاق دریافت خدمات بیشتری را دارند و در این راستا یکی ازبرکات، بیمه روستایی و عشایری است که با پیروزی انقلاب اسلامی قوت گرفته و شاهد رشد خوبی در بیمه روستایی و عشایری بوده ایم.

توصیفیان در ادامه تاکید کرد: به هر حال شکل گیری این صندوق در واقع پاسخگویی به حقوق انسانی با حفظ منزلت اجتماعی و کرامت انسانی با کمک به بهبود سطح زندگی کشاورزان ، روستاییان و عشایر و تحقق عدالت اجتماعی در راستای وظایف دینی و قانونی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار