کارشناس پیشگیری و کنترل دیابت مرکز بهداشت استان همدان از زیر پوشش بودن بیش از 10 هزار بیمار دیابتی در جمعیت روستایی استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 14 November 2016
کارشناس پیشگیری و کنترل دیابت مرکز بهداشت استان همدان از زیر پوشش بودن بیش از 10 هزار بیمار دیابتی در جمعیت روستایی استان همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ امید ساعتچی با بیان اینکه استان همدان از لحاظ میزان موارد دیابت جزو استان‌های کم‌ شیوع در کشور است، اظهارکرد: شیوع دیابت بالای 30 سال استان همدان در مناطق روستایی 3 درصد و در مناطق شهری حدود 5 درصد است.

وی ادامه داد: در حاضر بیش از 10 هزار بیمار دیابتی در جمعیت روستایی استان همدان زیر پوشش مراقبت‌های دوره‌ای پزشک و بهورز در مراکز بهداشتی درمانی بوده و در واحدهای دیابت خدمات تخصصی به این افراد ارائه می‌شود.

کارشناس پیشگیری و کنترل دیابت مرکز بهداشت همدان یادآور شد: در طول هفته ملی دیابت دانشگاه‌های علوم پزشکی با کمک سایر سازمان‌ها، برنامه‌های مناسبی را در طول هفته اجرا می‌کنند که از‌جمله این برنامه‌ها می‌توان به غربالگری رایگان دیابت، کنفرانس‌های خبری، چاپ مقالات در روزنامه‌ها و مجله‌ها، برپایی همایش‌ها و جلسات آموزشی، رخدادهای ورزشی و پیاده‌روی همگانی و برنامه‌های آموزشی در مدارس و آموزشگاه‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر افزایش شیوع دیابت در جهان این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است، گفت: تا پایان سال 2015 بیش از 415 میلیون نفر از مردم 20 تا 79 ساله دنیا مبتلا به دیابت بودند.

ساعتچی با اشاره به اینکه روز‌های 22 تا 28 آبان‌ ماه به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است، تصریح کرد: «چشم‌ها به دیابت» شعار روز جهانی دیابت است.

وی در پایان توصیه کرد که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت اقداماتی همچون اصلاح اضافه وزن و چاقی، افزایش تحرک بدنی، کاهش مصرف مواد قندی، مصرف میوه و سبزیجات، عدم مصرف دخانیات و کنترل استرس را در نظر بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار