قلیچ‌خانی با بیان اینکه در حال حاضر خیلی از اکیپ‌های عرصه ساخت‌وساز بیکار شدند، افزود: متأسفانه 100ها شغل تعطیل شده و بیکاری در بخش مسکن زیاد شده است.
کد خبر: ۳۲۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 14 November 2016
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان با بیان اینکه رکود بخش مسکن فاجعه‌آمیز است، گفت: دولت باید بداند سیاست انقباضی هم حدی دارد.

به گزارش ایسنا؛ شاپور قلیچ‌خانی با اشاره به اینکه مشکلات بخش مسکن داخلی است، اظهار کرد: امیدوار بودیم سیاست‌های دولت برای بخش مسکن در 6 ماهه دوم سال اثرگذار باشد که متأسفانه این‌گونه نشد.

وی تصریح کرد: هدف دولت پایین نگهداشتن نرخ تورم که از شعارهای انتخاباتی دکتر روحانی بود، است و اینکه چه عواقبی برای کشور و بخش‌های مختلف تولیدی دارد، مورد توجه قرار نگرفته است.

*پایین آوردن تورم، رکود را توجیه نمی‌کند

وی ادامه داد: اینکه تنها به این فکر باشیم که تورم 40 درصدی را پایین بیاوریم، نمی‌تواند رکود را توجیه کند چرا که این رکود خیلی حاد و شکننده است.

قلیچ‌خانی با بیان اینکه در حال حاضر خیلی از اکیپ‌های عرصه ساخت‌وساز بیکار شدند، افزود: متأسفانه 100ها شغل تعطیل شده و بیکاری در بخش مسکن زیاد شده است.

*دولت نباید یکطرفه نرخ تورم را مدنظر قرار می‌داد

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان تأکید کرد: دولت نباید یکطرفه نرخ تورم را مدنظر قرار می‌داد بلکه تورم لازمه رشد است و برای اینکه اقتصاد حرکت داشته باشد، باید درصدی تورم در جامعه وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: دولت باید پول‌های بلااستفاده انباشته شده در بانک را وارد تولید و اشتغال کرده و پول را به جامعه بدهد و قبول کند که سیاست‌های انقباضی هم حدی دارد.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در بخش مسکن، اظهار کرد: دولت کارهایی برای کمک به بخش مسکن انجام داده است اما کافی نیست و عملا باید کار صورت گیرد.

 *پایین آوردن سود بانکی کافی نیست

قلیچ‌خانی با تأکید بر اینکه پایین آوردن سود بانکی کافی نیست، عنوان کرد: انتظار داشتیم اقساط بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن را حداقل 20 سال قرار دهند و از طرفی نرخ سود تسهیلات نیز کاهش پیدا کند البته نرخ سود تسهیلات کمتر شده اما تعیین‌کننده نبوده و این سیاست باید تداوم می‌داشت.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان درباره گران شدن مسکن در تمامی نقاط شهری نیز گفت: نرخ قیمت زمین در همدان بالا رفته چرا که محدودیت زمین وجود دارد و از طرفی هزینه‌های ساخت‌وساز زیاد شده که اگر تمامی این هزینه‌ها را جمع ببندیم، می‌بینیم حق با سازنده است.

*80 درصد انبوه‌سازان کار خود را رها کرده‌اند

وی با اشاره به اینکه 80 درصدانبوه‌سازان کارخود را رهاکرده‌اند، یادآورشد: هیچ‌نوع تسهیلاتی برای سازندگان مسکن داده نشده وبسیاری از انبوه‌سازان بدهکار بانک‌های استان هستند.

قلیچ‌خانی افزود: بخش مسکن تنها بخش درکشور است که به آن اجحاف شده به‌طوریکه امروز نرخ دلار به 3600 تومان رسیده اما نرخ مسکن 40 درصد کاهش یافته است.

*امروز اختیار بازار مسکن در دست خریدار است

وی با بیان اینکه امروز اختیار بازار مسکن در دست خریدار است، تصریح کرد: در زمان رکود که بهترین زمان برای خرید مسکن است، خریداران دست نگه می‌دارند درحالیکه این یک باور غلط در جامعه است.

رئیس انجمن انبوه‌سازان استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: هنوز هم فرصت هست و دولت جای مانور دارد و امیدواریم در این 4ماه باقیمانده اقدامی دراین زمینه انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار