رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از تجمع عزاداران در روز اربعین حسینی در میدان امام خمینی (ره) همدان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 14 November 2016
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان از تجمع عزاداران در روز اربعین حسینی در میدان امام خمینی (ره) همدان خبر داد.

به گزارش فارس؛ حجت‌الاسلام‌ جواد حیدری‌راد ازتجمع عظیم عزاداران اربعین حسینی در میدان امام خمینی(ره) خبر داد واظهارکرد: تجمع بزرگ هیئات مذهبی واقشار مختلف مردم در روز اربعین حسینی ازساعت 9:30 صبح در میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ازحضور مداحان دراین مراسم استفاده خواهد شد، گفت: مراسم مداحی و روضه‌خوانی به صورت مستقیم از شبکه‌های ملی واستانی پخش می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با اشاره به اینکه دو جلسه هماهنگی به این منظور باحضور نمایندگان اداره اوقاف، شهرداری و ... تشکیل شده است، افزود: برنامه‌های روز اربعین حسینی نهایی شده است.

وی با بیان اینکه در پایان مراسم عزاداری، نماز جماعت ظهر اربعین حسینی به جماعت خوانده می‌شود، تصریح کرد: اکنون نیز باتوجه به هماهنگی‌های صورت گرفته پذیرایی از زوار اربعین حسینی را دربرنامه داریم.

حیدری‌راد بابیان اینکه درشهرستان همدان 9مرکز اسکان زائرپیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد:برخی ازمراکز به عنوان ایستگاه صلواتی پذیرایی مختصری دارندبرخی نیز علاوه بر پذیرایی زائران را اسکان می‌دهند.

وی با بیان اینکه در تمام این 9مرکز برنامه‌های فرهنگی توسط هیأت‌های مذهبی و خادمان زائران اربعین حسینی برگزار می‌شود، گفت: برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سئوالات شرعی توسط  ائمه جماعات نیز در این مراکز پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه برخی نهادها و کمیته‌های فرهنگی بسته‌های فرهنگی برای زوار آماده کرده‌اند، افزود: ارائه خدمات فرهنگی ـ رفاهی به زائران اربعین در مسیر از دیگر برنامه‌ها است.

این مسؤول با بیان اینکه موکب‌ها در شهر جورقان، میدان فرودگاه، میدان امام حسن(ع)، بوستان نماز، پارک فدک، حسینیه کوئینی‌ها، حسینیه حضرت ابوالفضل روستای مهدی‌آباد، پادگان شهید قهرمان ومریانج برپا شده است، گفت:‌ دو مرکز اسکان وپذیرایی نیز درشهر قهاوند برای خدمات‌دهی به زائران ایجاد شده است.

حیدری‌راد با اشاره به اینکه در شهرستان همدان 11مرکز اصلی اسکان زوار وجود دارد، افزود: 20 حسینیه و اماکن مذهبی به عنوان مراکز پشتیبان آماده شده تا به هنگام نزولات جوی و شرایط بحرانی در صورت مواجهه با انبوه جمعیت امکان ارائه خدمات بیشتر باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون به شهر جورقان به ویژه حسینیه المهدی چندین اکیپ پیاده و سواره از استان‌های مختلف آماده‌اند و خدمات ارائه شده است، گفت:‌ شهر مریانج نیز اصلی‌ترین مرکز اسکان و پذیرای زائران است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه تمام برنامه‌ها به صورت مردمی برگزار و حمایت می‌شود،افزود:مردم می‌توانند نذورات خود رابه این مراکز ببرند تا با هماهنگی‌های صورت گرفته، پذیرایی از زوار به خوبی صورت گیرد. 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار