عضو شورای انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان همدان که 15 سال است در زمینه هنر فعالیت می‌کند، یادآور شد: در گذشته چنین محیط و فضاهایی برای آموزش بسیار اندک بود و ما برای پا نهادن به این عرصه سختی و ریاضت‌های فراوانی را متحمل شده‌ایم.
کد خبر: ۳۲۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲ 13 November 2016
عضو شورای انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان همدان گفت: در مقوله هنر 4 فاکتور اصلی وجود دارد که با رعایت این 4 اصل پیشرفت و حرفه‌ای شدن یک فرد برای بازیگری امکان‌پذیر است.

به گزارش ایسنا؛ مهدی کوثری با بیان اینکه علاقمندان به بازیگری تئاتر بایداز نمایشنامه‌خوانی آغاز کنند، اظهارکرد: علاقمندان قبل ازورود به صحنه تئاتربهتر است دوره‌های نمایشنامه‌خوانی و بازیگری را سپری کنند تا با تبحر بیشتری به این عرصه قدم بگذارند.

وی با اشاره به اینکه افراد باید پس از اتمام این دوره‌ها به گروه‌های هنری حرفه‌ای وصل شوند و در محل تمرینات نمایش‌ها حضور یافته و از نزدیک شاهد اجرای بازیگران باشند، افزود: متأسفانه امروزه بعضی از افراد هنرجو پس از اتمام یک دوره کلاس آموزش بازیگری توقع دارند بازیگر شده و باید بر روی صحنه تئاتر بروند اما یک بازیگر باید از زیر و بم ساخت و تولید نمایش آگاهی یافته و از عهده کارهایی چون ساخت و  طراحی دکور، مدیر صحنه و مواردی از این قبیل برآید.

کوثری عنوان کرد: در انجمن نمایش بسیج هنرمندان با مشاهده توانایی هنرجویان در دوره‌های بازیگری، آنها را به گروه‌های حرفه‌ای نه تنها به عنوان بازیگر بلکه در سمت‌های مختلف به گروه‌های حرفه‌ای معرفی می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در مقوله هنر 4 فاکتور اصلی شامل علاقه، استعداد، پشتکار و استاد خوب وجود دارد که با رعایت این 4 اصل پیشرفت و حرفه‌ای شدن یک فرد برای بازیگری امکان‌پذیر است، گفت: اگر این 4 گزینه در کنار هم باشند یک فرد می‌تواند در زمینه بازیگری حرفه‌ای عمل کند.

برگزاری کلاس‌های آموزش بازیگری در همدان

کوثری خاطرنشان کرد: خوشبختانه در همدان کلاس‌های آموزش بازیگری با اساتید برجسته برگزار می‌شود اما هنرجویان نباید برای حضور در صحنه عجله کنند.

عضو شورای انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان همدان که 15 سال است در زمینه هنر فعالیت می‌کند، یادآور شد: در گذشته چنین محیط و فضاهایی برای آموزش بسیار اندک بود و ما برای پا نهادن به این عرصه سختی و ریاضت‌های فراوانی را متحمل شده‌ایم.

از هنر نمی‌توان نان درآورد

وی بیان کرد: هنرجویانی که به این وادی قدم می‌گذارند، باید بدانند هنر تنها برای ارضای روح و روان آدمی است، در واقع از طریق هنر نمی‌توان نان درآورد به طوریکه یک هنرمند علاوه بر انگیزه و ظرفیت بالا، باید تحمل و صبر بسیاری نیز داشته باشد.

کوثری با بیان اینکه هنرمندان برای پیشرفت نیاز دارند با یکدیگر رقابت سالم، تعامل و همکاری همراه با انتقادات سازنده داشته باشند، ادامه داد: متأسفانه مشاهده می‌شود تعدادی از افراد با انجام چند کار یا حضور در جشنواره نسبت به خود مغرور می‌شوند.

مطالعه کم برخی هنرمندان در زمینه بازی و نمایش

وی با اشاره به میزان مطالعه هنرمندان در زمینه بازی و نمایش اظهار کرد: متأسفانه برخی هنرمندان و علاقمندان به این حوزه مطالعه کمی دارند در حالیکه باید برای پیشرفت اطلاعات خود را ارتقاء دهند.

کوثری به علاقمندان به عرصه هنر پیشنهاد کرد: در ابتدا بهتر است به صورت آکادمیک کار خود را آغاز کرده و پس از اتمام این دوره‌ها به دنبال گروه‌های هنری رفته و تجربه کسب کنند و حتما به تماشای نمایش‌هایی که اجرا می‌شود، بنشینند.

برگزاری دوره آشنایی و شناخت نور صحنه 

این عضو شورای انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کانون بسیج هنرمندان قرار است دوره آشنایی و شناخت نور صحنه برای علاقمندان برگزار کند، گفت: اساتید برجسته‌ای در این دوره‌ها به هنرجویان آموزش می‌دهند همچنین پس از اتمام این دوره، آموزش طراحی دکور را خواهیم داشت تا هنرجویان با دست پر به صحنه تئاتر قدم بگذارند.

برگزاری دوره‌های نمایشنامه‌خوانی در ماه صفر

عضو شورای انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان همدان در ادامه از برگزاری دوره‌های نمایشنامه‌خوانی در ماه‌های محرم و صفر توسط انجمن بسیج همدان خبر داد و گفت: قرار است نمایشنامه‌ها در ژانر عاشورایی باشد.

کوثری هدف از اجرای این دوره را ایجاد اخلاق حرفه‌ای و انگیزه در بین هنرجویان اعلام و اظهار کرد: علاوه بر آن، آشنایی هنرجویان نسبت به نمایشنامه‌خوانی از دیگر اهداف برگزاری دوره نمایشنامه‌خوانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار