بانوی قایقران المپیکی همدان عنوان کرد: بعد از آسیب‌دیدگی در مسابقات انتخابی المپیک، در لهستان، حدود یازده ماه تمریناتم قطع شد و یک سال در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکردم و پس از پایان دوره مصدومیتم از خردادماه امسال تمریناتم را در تهران آغاز کردم البته چون در تهران دانشجوی رشته تربیت‌بدنی هستم تمریناتم را اینجا پیگیری می‌کنم.
کد خبر: ۳۲۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 13 November 2016
بانوی قایقران المپیکی همدان بابیان اینکه کسب طلای المپیک آرزوی من است، گفت: هدف اصلی‌ام المپیک ۲۰۲۰ توکیو و کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ است.

به گزارش مهر؛ استان همدان در رشته ورزشی قایقرانی از استان‌های برتر و صاحب‌نام کشور است و دراین‌بین «آرزو حکیمی» یکی از قایقرانان صاحب‌نام استان همدان و متولد سال ۷۴ از جوان‌ترین ورزشکاران کاروان ایران دربازی‌های آسیایی اینچئون بود و جوان‌ترین کایاک سوار دختر ایران لقب گرفت.

آرزو حکیمی از سال ۱۳۸۸ به عضویت تیم ملی قایقرانی کشور درآمد و از جمله افتخارات کسب‌شده وی در این رشته در سال ۱۳۹۰ در مسابقات قهرمانی آسیا ۳ مدال طلا در رشته کایاک تک‌نفره در مواد ۲۰۰ متر، ۵۰۰ متر و ۱۰۰۰ متر و یک مدال برنز در کایاک ۴ نفره و سال ۱۳۹۲ نیز ۳ مدال طلا و یک مدال نقره آسیا را در مواد ۲۰۰ متر و ۵۰۰ متر تک‌نفره و دونفره کسب کرده است.

حضور در المپیک ۲۰۱۲ لندن به‌عنوان جوان‌ترین ورزشکار و همچنین کسب نخستین مدال کایاک بانوان در تاریخ بازی‌های آسیایی از عناوین مهم دوران ورزشی آرزو حکیمی است و چندین مقام چهارمی و پنجمی و ششمی نیز در مسابقات قهرمانی جهان دارد.

برای رسیدن به موفقیت روزهای سختی را پشت سر گذاشتم

بانوی قایقران المپیکی همدان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نحوه ورود خود به رشته قایقرانی اظهار داشت: از دوران کودکی علاقه وافری به ورزش داشتم تا اینکه در ۸ سالگی شنا را آغاز کردم و تا ۱۳ سالگی این رشته را ادامه دادم اما عدم فراهم بودن شرایط برای حضورم در مسابقات بین‌المللی شنای بانوان و همچنین تنوع مدالی رشته قایقرانی باعث شد تا در سن ۱۳ سالگی به سمت قایقرانی بروم.

آرزو حکیمی بابیان اینکه در سال ۸۷ بود که اولین تمرینات قایقرانی را انجام می‌دادم، گفت: آن زمان همدان قایقرانی نداشت تا اینکه نسرین عابدین فیروز از شمال به همدان آمد و به‌عنوان مربی، قایقرانی را در همدان راه‌اندازی کرد.

وی گفت: پس از آن عابدینی به استخر آمد و از بچه‌های شنا چند نفر را برای قایقرانی انتخاب کرد که من هم از روی علاقه و آینده‌نگری شنا را کنار گذاشتم و قایقرانی را آغاز کردم و یک سال بعد هم به عضویت تیم ملی درآمدم.

این قایقران همدانی بابیان اینکه خانواده‌ام در این مسیر کمکی زیادی به من کردند، گفت: در آن زمان زیاد با قایقرانی آشنا نبودم و مسابقاتش را ندیده بودم اما می‌دانستم در این رشته بیشتر از شنا می‌توانم موفق باشم.

وی گفت: روزهایی که تمرین داشتم پدر و مادرم مرا به سد اکباتان می‌بردند و حتی روزهایی که سد همدان سانس تمرین بانوان نداشت مادرم مرا برای تمرین به ملایر می‌برد.

حکیمی عنوان کرد: سال ۱۳۸۸ که به اردوی تیم ملی دعوت شدم ۳۰ نفر حضور داشتند که ۱۵ نفر از آن‌ها اهل بندر انزلی، ۱۴ نفر از هرمزگان و تنها من از همدان در اردو حضور داشتم و همه باتجربه بودند و من در سن ۱۴ سالگی تقریباً نفر آخر اردو بودم و روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتم اما باهدفی که داشتم در مدت یک سال به‌عنوان نفر اول اردو انتخاب شدم.

مصدومیت مانع از حضورم در مسابقات سهمیه المپیک ۲۰۱۶ شد

وی با اشاره به بازماندن از المپیک ۲۰۱۶ بیان کرد: متأسفانه ۱۲ روز قبل از برگزاری مسابقات سهمیه المپیک در لهستان از ناحیه کتف دچار مصدومیت شدم و همین باعث شد المپیک ۲۰۱۶ را از دست بدهم، در این یک سال و نیم خیلی اذیت شدم برخی پزشکان گفتند باید عمل جراحی کنم البته با مشورت با چند نفر ترجیح دادم عمل نکنم و با فیزیوتراپی خودم را به مرز آمادگی برسانم.

بانوی قایقران المپیکی همدان عنوان کرد: بعد از آسیب‌دیدگی در مسابقات انتخابی المپیک، در لهستان، حدود یازده ماه تمریناتم قطع شد و یک سال در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکردم و پس از پایان دوره مصدومیتم از خردادماه امسال تمریناتم را در تهران آغاز کردم البته چون در تهران دانشجوی رشته تربیت‌بدنی هستم تمریناتم را اینجا پیگیری می‌کنم.

هدف اصلی‌ام حضور در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن و کسب مدال طلا است

حکیمی با اشاره به مسابقات پیش روی خود گفت: تا پایان سال مسابقه مهمی نداریم و تمرینات خودم را برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۹۶ انجام می‌دهم و پس از آن در مسابقات زیر ۲۳ سال جهان شرکت می‌کنم که انگیزه فراوانی دارم چون از المپیک ۲۰۱۶ ریو بازماندم می‌خواهم با کسب مدال جهانی آن را جبران کنم.

وی یادآور شد: هدفم اصلی‌ام حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ است و در کنار آن‌ها در کاپ‌های بین‌المللی نیز شرکت می‌کنم همچنین کسب طلای المپیک آرزوی من است و فکر می‌کنم دور از دسترسم نیست و تمام تلاشم را برای آن انجام می‌دهم.

بانوی قایقران المپیکی همدان با اشاره به وضعیت قایقرانی همدان بیان کرد: در چند سال اخیر قایقرانی همدان پیشرفت زیادی داشته و مستعدین خوبی در همدان حضور دارند همچنین اخیراً در رشته رویینگ هم موفقیت‌های خوبی داشتیم  و خدا را شکر وضعیت سد آبشینه برای تمرین خوب است اما در امکانات قایق مشکل‌داریم و اگر تجهیزات جدید فراهم شود، وضعیت بهتر می‌شود البته فعالیت بانوان بهتر از آقایان است.

وی عنوان کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت قایقرانی استان که از این رشته حمایت می‌کنند همچنین پدر مادرم که همیشه حامی من در این رشته بودند تشکر می‌کنم و امیدوارم که دوباره به سکو برگردم و برای کشور و استانم افتخارآفرینی کنم.

دستگاه ورزش استان همدان حامی ورزشکاران مستعد است

معاون توسعه ورزشی قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه قایقرانی بانوان در همدان از فعالیت خوبی برخوردار است، اظهار داشت: رشته قایقرانی در همدان به‌خصوص در بخش بانوان نسبت به آقایان در اردوهای تیم ملی و قهرمانی عملکرد بسیار خوبی دارد و سردمدار بانوان قایقرانی همدان نیز آرزو حکیمی است.

علی ضمیری کامل افزود: متأسفانه حکیمی به دلیل مصدومیت المپیک گذشته را از دست داد اما در حال حاضر در اردوهای تیم ملی حضور دارد و یکی از امیدهای استان همدان در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن خواهد بود.

وی بابیان اینکه دستگاه ورزش استان در حد توان از این قایقران حمایت کرده است، گفت: هر بار که حکیمی درخواستی از اداره کل ورزش و جوانان استان همدان داشته در حد توان با توجه به منابع محدودی که در اختیارداریم از کمک به ایشان دریغ نکرده‌ایم.

ضمیری کامل عنوان کرد: سیاست اداره کل ورزش و جوانان استان همدان حمایت از ورزشکاران شاخص و مستعد در همه رشته‌ها است و در این راه از هر تلاشی که بتوانیم انجام دهیم کوتاهی نمی‌کنیم.

گفتنی است رشته قایقرانی ازجمله رشته‌های پر مدال و مدال‌آور در بازی‌های آسیایی و المپیک است و استان همدان حتی باوجوداینکه فاصله زیادی از دریا دارد اما می‌تواند با توجه به ورزشکاران مستعد خود در این رشته حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

به‌طورقطع اداره کل ورزش و جوانان استان همدان می‌تواند با توجه بیشتر به این رشته مدال‌آور و حمایت از ورزشکاران این رشته و رفع کمبود امکانات این رشته به رشد بیشتر این رشته درنتیجه سربلندی ورزش همدان در بازی‌های آسیایی و المپیکی کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار