مدیر تولیت آستان شاهزاده محمدوعلی(ع) نهاوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار عدد بسته خوراکی شامل کیک، سمنو و حلوای نهاوند و ۳ تن خشکبار آماده ارسال به ایستگاه‌های صلواتی نهاوند در کشور عراق است.
کد خبر: ۳۲۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 13 November 2016
مدیر آستان شاهزاده محمد و علی(ع) شهرستان نهاوند گفت: ختم ۳۱۳ میلیون صلوات و ختم ۵ میلیون سوره قدر همراه با پخت ۲۵ تن سمنو و ۵ تن حلوا با هدف نشان دادن مظلومیت‌های حضرت رقیه(س) به جهان اسلام در نهاوند انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا؛حجت‌الاسلام گودرز سیفی، مدیریت آستان مقدس شاهزاده محمد و علی(ع) شهرستان نهاونداظهار کرد: هر سال در ایام ماه محرم با کمک‌های مالی مردم و خیران نهاوندی سمنو و حلوا طبخ می‌شود و در اوایل ماه صفر بین زائران کربلا توزیع می‌شود.

وی افزود: با بیان اینکه به مدت ۶ سال است که در سطح بسیار وسیعی در نهاوند کار آماده‌سازی و طبخ بزرگ‌ترین سمنوی نذری به وزن ۲۵ تن آغاز شده است این میزان سمنو  علاوه بر کربلا در  بیمارستان‌ها، بهزیستی‌ها، آسایشگاه‌ها، زندان و ... در سطح ۶ شهر توزیع می‌شود.

سیفی ابراز کرد: در کنار طبخ این سمنو ختم ۳۱۳ میلیون صلوات و ختم ۵ میلیون سوره قدر نیز انجام می‌شود و ۳ هزار تن خشکبار و ۱۰۰ هزار کیک و بیسکویت نیز که از  کمک‌های خیرین خریداری شده، بین موکب‌های کربلا توزیع می‌شود.

مدیر آستان شاهزاده محمد و علی(ع) شهرستان نهاوند ادامه داد: هزینه این نذری‌ها و خشکبارها چندین میلیون تومان بوده و از محل نذورات مردمی تأمین می‌شود هدف اصلی از آماده‌سازی و طبخ این نذری بزرگ رساندن پیام مظلومیت کودک سه‌ ساله امام حسین(ع) و تمامی کودکان مسلمانی است که در نقاط مختلف جهان اسلام به علت جنگ و درگیری تروریست‌ها و وهابیت شهید می‌شوند.

وی بیان کرد: برای پخت این سمنو و حلوای نذری بیش از ۷۰ دیگ و پاتیل بزرگ در نظر گرفته ‌شده و در مراسم سمنو و حلواپزان ۳۵۰ نفر به‌ عنوان کارگر و آشپز فعالیت می‌کنند و ۲۵۰ نفر نیز در کار توزیع سمنوها که در بسته‌های یک‌بار مصرف قرار می‌گیرند، مشارکت می‌کنند.

مدیر تولیت آستان شاهزاده محمدوعلی(ع) نهاوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار عدد بسته خوراکی شامل کیک، سمنو و حلوای نهاوند و ۳ تن خشکبار آماده ارسال به ایستگاه‌های صلواتی نهاوند در کشور عراق است.

سیفی یادآور شد: با همکاری و کمک‌های آستان مقدس شاهزاده محمد و علی(ع) مؤسسه ترنم باران حضرت رقیه(ع) نیز راه‌اندازی شده است که کمک‌های این مؤسسه هم برای ایتام، کمک هزینه‌های جهیزیه، کمک هزینه برای بیماری‌های خاص و ... هزینه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار