رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان همدان در این همایش با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فروع دین است، اظهار داشت: استنباط مردم این است که قشر خاصی باید در این حوزه کار کند اما در واقع تفکر امر به معروف در جامعه اسلامی یعنی لوای اسلام برافراشته باشد.
کد خبر: ۳۲۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳ 10 November 2016
همایش یاران معروف با حضور حجت‌الاسلام یزدان‌پرست مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، همایش یاران معروف با حضور حجت‌الاسلام یزدان‌پرست مشاور وزیر و مسئول امور فرهنگی وزارت نیرو، مدیران عامل و خانواده بزرگ صنعت آب و برق استان همدان به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان برگزار شد. 

*بقاء دین و اعتقادات به برکت امر به معروف و نهی از منکر است
مسئول امور فرهنگي و دینی وزارت نيرو در این همایش اظهار داشت: خانواده بزرگ صنعت آب و برق مجموعه‌ای است که بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌کنند.
حجت‌الاسلام علی یزدان‌پرست با اشاره به جایگاه ویژه صنعت آب و برق افزود: تمام زیرساخت‌های کشور نیاز به این دو خدمت دارد که به دست توانمند خانواده صنعت آب و برق فراهم می‌شود و اگر آب و برق نباشد همه امور از قبیل کشاورزی، صنایع و... تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به بحث امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: احیای این فریضتین مهم بر همه مسلمین واجب بوده و گاه بالاتر از نماز است چراکه اگر امروز دین و اعتقادات مردم مانده است همه به برکت امر به معروف و نهی از منکر است.

مسئول امور فرهنگي و دینی وزارت نيرو با اشاره به قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ابراز داشت: اگر امروز امام حسین(ع) همه را به سوی خود جذب می‌کند و بعد از گذشت 1400 سال همچنان واقعه عاشورا ماندگار است به سبب هدف اصلی آن، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به ویژگی‌های افراد صالح عنوان کرد: در قرآن کریم ایمان به خدا و روز قیامت، امر به معروف، نهی از منکر و سرعت در انجام کارهای خیر به عنوان ویژگی‌های افراد صالح آمده است.

یزدان‌پرست با بیان اینکه ما باید بیشتر زیبایی‌های دین را به مردم معرفی کنیم، ادامه داد: خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و رفتار اولیای الهی نیز در تمام عرصه‌ها از جمله روابط اجتماعی، سیاسی و... زیبا بود.

* خطبه فدکیه دنیایی از مفاهیم دینی و انسان‌ساز است
مسئول امور فرهنگي و دینی وزارت نيرو با اشاره به خطبه فدکیه حضرت فاطمه (س) گفت: خطبه فدکیه دنیایی از مفاهیم دینی و انسان‌ساز است.

وی با بیان اینکه در دنیا فردی مانند امام حسین(ع) در جهان بشریت در صفحه روزگار نیامده است و بعد از 1400 سال نیز جاذبه قوی حضرت سیدالشهدا(ع) بالا است و هیچ یک از پیغمبران و امامان نیز این جاذبه را ندارند.

یزدان‌پرست اظهار داشت: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح جامعه اسلامی قیام کرد و همین امر باعث بقای ایشان شد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام عرصه‌ها جاری و ساری باشد، ابراز داشت: اسلام برای تمام مراحل زندگی انسان برنامه دارد که انسان را به سعادت می‌رساند.
مسئول امور فرهنگي و دینی وزارت نيرو با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی عنوان کرد: امروز ما در بخش نیروگاه، تولید، توزیع و ... خدمات فنی مهندسی را صادر می‌کنیم و در سدسازی حرف اول را در منطقه را می‌زنیم.

وی با بیان اینکه تمام دشمنان اسلام جمع شدند که بتوانند کشور را به زانو درآوردند اما نتوانستند، گفت: جرج بوش پدر می‌گوید یک بسیجی برای من از بمب اتم خطرناک‌تر است.
یزدان‌پرست با اشاره به اینکه خودکفایی، مقابله با دشمنان و تکیه بر توان داخلی همه برگرفته از دین اسلام است، یادآور شد: امام حسین(ع) می‌فرماید «باید دین شناس باشید»، بنابراین ما باید عالم به حلال و حرام باشیم یعنی بدانیم کجا تذکر دهیم و به حریم دیگران تجاوز نکنیم.

وی تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید مهربان، صبور و خوشرو باشند با نرمی برخورد و با ظرافت سخن بگویند، مراقب نفس خود باشند، اهل انتقام‌گیری و غضب نباشند و فقط برای رضای خدا گام بردارند.

برگزاری همایش یاران معروف

* کار فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است
مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان در این مراسم با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی اظهار داشت: مسئولان فرهنگی در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی هستند اما همه باید در این زمینه پیشگام باشند.

حجت الاسلام ابراهیم بهرامی‌فر با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که در جامعه ما وجود دارد باید در حد توان خود در این زمینه گام برداریم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است و همه باید در این زمینه همت کنند، ادامه داد: اگر خانواده صنعت آب و برق را با آموزه‌های دینی بیشتر مأنوس کنیم از خطرات و آسیب‌ها مصون خواهند بود.

مسئول امور فرهنگی صنعت آب و برق استان همدان عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های مختلفی در صنعت آب و برق استان برگزار شده که از آن جمله مسابقات کتاب‌خوانی امر به معروف و نهی از منکر و عکس عاشورایی است.

* عدالت اجتماعی جزئی از امر به معروف و نهی از منکر است
رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان همدان نیز در این همایش با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فروع دین است، اظهار داشت: استنباط مردم این است که قشر خاصی باید در این حوزه کار کند اما در واقع تفکر امر به معروف در جامعه اسلامی یعنی لوای اسلام برافراشته باشد.

مرتضی عزالدین با بیان اینکه ما باید امر به معروف و نهی از منکر را به سطح جامعه آوریم، افزود: امام(ره) آن را به عنوان ستون جامعه اسلامی می‌دانستند و بر عدالت اجتماعی تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، گفت: همه باید در ترویج این مهم در جامعه کوشا باشند.

رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان همدان عدالت اجتماعی را جزئی از امر به معروف و نهی از منکر خواند و بیان داشت: با اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، عدالت اجتماعی و مردم‌سالاری دینی، جامعه بهتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به مبانی دینی و تفکرات بزرگان دین که برنامه‌ کاملی از زندگی انسان را ارائه می‌دهند، گفت: با وجود چنین منبع و ذخیره معنوی متأسفانه ما به دنبال فرهنگ غرب هستیم.

عزالدین خاطرنشان کرد: امید است ما با عمل به قرآن کریم و مبانی اسلامی الگوی خوبی برای دیگر جوامع و سرلوحه نظم و عدالت اجتماعی و مردم‌سالاری دینی در جهان باشیم.

*لزوم آموزش و فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در ادامه با اشاره به وصیت شهید چیت‌سازیان اظهار داشت: این شهید بزرگوار می‌فرماید کسی می‌تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردار نفس خود گیر نکرده باشد.

سردار مظاهر مجیدی وی با بیان اینکه اساس بحث امر به معروف و نهی از منکر عبور از نفس اماره خویش است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند معروف بزرگ امروز ما، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: گاه ما در رتبه‌های پایین به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نگاه می‌کنیم و آن را در بی‌حجابی می‌بینیم اما از منکرات بزرگ به راحتی عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر تدبیر و برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر کار بسیار دشواری است چراکه به فرهنگ عمومی جامعه برمی گردد و باید برای آن کار کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار