کد خبر: ۳۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 08 May 2015
 رییس کمیسیون بودجه حقوقی واداری شورای اسلامی شهرهمدان ، بودجه کل شهرداری و 16 سازمان را 640 میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: تفاوت بودجه امسال با سال گذشته بحث اضافه  شدن سرمایه گذاری است.

حسین قراباغی درگفتگوی اختصاصی با تابناک همدان ،گفت :در بحث جذب سرمایه گذار درسال 94 آیتم های تخفیف به منظور حمایت از سرمایه گذاران گنجانده شده است به طورمثال معافیت از پرداخت عوارض شهرداری برای ساخت هتلهای5 ستاره وهمچنین در منطقه سه و چهارهمدان نیز به منظورجمع آوری سکونت گاههای غیر مجاز مسافرین ،ساخت هتل آپارتمان معاف از پرداخت هر گونه عوارض می باشد.

 قراباغی با اشاره به ماده 174 برنامه پنجم توسعه گفت: سیاست های شورای شهر به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار است که باید جایگزین درآمدهای ناپایدار شود.
 
رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهرهمدان با اشاره به اولویت بندی بودجه سال 94گفت: یکی از اولو یتها بحث آزادسازی خیابان طالقانی است که تعداد منازل باقی مانده عقب نشینی خواهند کرد و به زودی این خیابان بازگشایی خواهد شد. همچنین از موارد دیگر می توان به کلنگ زنی پل چند طبقه چراغ قرمز اشاره کرد که مطالعات آن به پایان رسیده و به زودی کلنگ این پروژه زده خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه مبادی و ورودی های شهر آبروی استان محسوب می شود اصلاح و عریض کردن ورودی های شهر جزو اولویت ها محسوب شده و امسال لوپ شرقی بلوار بسیج و بلوار فرودگاه آزاد سازی شده و در سمت غربی با تملکی که انجام شده این ورودی عریض تر خواهد شد .

قراباغی در ادامه تصریح کرد :اردیبهشت ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان به سامانه پرداخت الکترونیکی مجهز خواهد شد واز این پس شهروندان به جای بلیط از کارت های الکترونیکی استفاده خواهند کرد. 

رییس کمیسیون بودجه حقوقی واداری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به فعالیت های فرهنگی و تخصیص بودجه در امور فرهنگی گفت : امسال 13میلیارد تومان بودجه فرهنگی درنظرگرفته شده است که این مبلغ صرف پروژه های نیمه تمام خواهد شد .این پروزه ها شامل تالار قرآن که امسال به پایان خواهدرسید و همچنین اتمام فرهنگسرای علی آباد و فرهنگسرای ولایت خضر از دیگر پروژه های ناتمام است که در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

قراباغی در بحث پروژه های ورزشی به دو قطعه ده هکتاری ابتدای جاده رباط اشاره کرد وافزود: این پروژه عمرانی،ورزشی با اختصاص مبلغ 800 میلیون تومان توسط سازمان فرهنگی ،ورزشی شهرداری تجهیز خواهد شد .

وی دررابطه با برنامه های آموزش  شهروندی  گفت: در بحث آموزش ها و فرهنگ سازی برای همه سازمان ها بودجه فرهنگی جداگانه در نظر گرفته شده که سازمان هایی مانند سازمان آتش نشانی فضای سبز و معاونت خدمات شهری و سازمان حمل و نقل و ترافیک و دیگر سازمانها جداگانه بودجه فرهنگی دریافت خواهند کرد . 

قراباغی در ادامه سرانه فضای سبز در همدان را 9متر و 6 سانتیمتر اعلام کرد و افزود: این سرانه در کشور 15 متر است که باید تلاش کنیم که سرانه فضای سبز در همدان را به نرم کشوری برسانیم و متاسفانه فضای سبز باغات در منطقه عباس آباد به سمت تخریب پیش می رود و طبق آخرین بخشنامه اراضی جهاد کشاورزی به باغاتی مجوزساخت وساز داده می شود که بیش از 1500 متر باشد و بیشتر باغات ما زیر 1500 متر تفکیک شده و غیر قانونی در این باغات ساخت و ساز انجام می شود .

 به گفته وی این امر از سرانه فضای سبز می کاهد و بایددر ایجاد فضای سبز فرهنگ سازی شود و قدمی که سازمان فضای سبز برداشته کاشت درخت و گل وگیاه بنا به درخواست شهروندان به صورت رایگان در مقابل  درب منازل و باغچه ها می باشد . ولازم به ذکر است که سازمان  فضای سبز قدم های خوبی را در زمینه پارک ها برداشته ودرزمینه ایجاد فضای سبز درمنطقه دو و چهار برنامه های مناسبی را ارایه کرده است.

رییس کمیسیون بودجه حقوقی واداری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه یاد آورشد:در سال 94 بودجه خوبی در زمینه اصلاح هندسی معابر در نظر گرفته شده و همچنین 14 پل در سطح شهر مجهز به آسانسور و پله برقی می گردند ودر بحث نصب المان ها در معابر و میادین نیز امسال گامهای خوبی برداشته شد که در این زمینه جزو بر ترینها در کشور بودیم .

قراباغی در پایان تصریح کرد: طرح تفصیلی باید توسط کارشناسان درسال94 بازنگری شود و این بازنگری ها باید در خور شهر همدان باشد و این  بازنگری افق روشنی باید در ده سال آینده داشته باشد. جا نمایی ها باید با دقت بیشتری انجام شود و تهمیدات لازم در همه جوانب دیده شود .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار