در نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی استانی در شش بخش 118 قصه‌گو از سراسر استان به مدت سه روز در دهه اول آبان ماه به رقابت پرداختند که علاوه بر نفرات برتر استانی 20 درصد کل شرکت کنندگان در جشنواره بین المللی قصه گویی حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۳۱۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶ 29 October 2016

برگزیدگان استانی نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان معرفی شدند.

به گزارش تابناک همدان، در این جشنواره 12 قصه‌گو در بخش مربیان، آزاد ، ویژه با موضوع امام رضا(ع)، قصه‌گویی با ابزار، نوجوان و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها به عنوان برگزیده برتر استانی انتخاب شدند.

سید محمد رضا جوادی مدیر کل کانون استان همدان در حاشیه برگزاری جشنواره استانی، خاطر نشان کرد: قصه‌گویی ابزاری مهم و عامل مؤثر در پرورش فکر و خلاقیت و افزایش مهارت‌های اجتماعی در سنین کودکی است که این تأثیر با نظر به آموزش غیرمستقیمی که در بطن هر قصه نهفته است آشکار می‌شود.

جوادی افزود: از جمله اهداف کلی برگزاری این جشنواره می‌توان به توسعه و ترویج قصه‌گویی به عنوان واسطه تربیتی اشاره کرد که البته در بعد اهداف جزئی نیز ارتقای کمی و کیفی فعالیت قصه‌گویی در مراکز فرهنگی هنری ، ایجاد زمینه لازم به منظور ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان، کارشناسان و اساتید حوزه قصه و قصه‌گویی، ترویج و نهادسازی سبک ایرانی اسلامی در کودکان و نوجوانان به واسطه قصه‌گویی حائز اهمیت است.
وی گفت:در بخش مربیان این جشنواره راضیه محمدی با قصه "گوساله لجباز" از مرکز بهار، فاطمه زمانیان با قصه "رنگین کمون چند رنگه" از مرکز نهاوند و فضلیه عبدیان با قصه "ساچیکو یعنی شادی" از مرکز تویسرکان برگزیده شدند.
 
مدیر کل کانون تصریح کرد: در بخش آزاد ماندانا مومنی با قصه "شاهزاده ابراهیم" و فروزنده طاووسی با قصه "پسته و هفت برادر" به ترتیب از همدان و شهرستان بهار به مرحله کشوری راه یافتند. مریم درویشی و زهرا باقر پور امامی نیز از مربیان مراکز شهرستان همدان با قصه " درخت بادام و بوی خدا می آید" در بخش ویژه با موضوع امام رضا(ع) به همراه احمد عسگری و مرضیه فعله‌گری در بخش قصه‌گویی با ابزار از مربیان فامنین و همدان با قصه " ماجرای کوتی کوتی و ننه زغالی،سیاه خالی در مرحله گشوری حضور خواهند داشت.
 
بر اساس همین گزارش در بخش نوجوان صدیقه بختیاری با قصه " هفت خوان رستم" و مبینا یوسفیان با قصه" باغ همسایه" از اعضا مرکز قروه به همراه مرضیه نظری از شهرستان همدان در بخش پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها با قصه " رنگ رهایی" به عنوان برگزیده استانی به مرحله کشوری راه یافتند.
 

 
معرفی برگزیدگان جشنواره قصه گویی در همدان
 
 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار