قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سرانه مصرف دارو باید کاهش یابد.
کد خبر: ۳۱۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵ 19 October 2016
قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: سرانه مصرف دارو باید کاهش یابد.

به گزارش ایسنا،  دکتر رشید حیدری‌مقدم در همایش روز جهانی غذا در همدان، اظهار کرد: به طور متوسط هر ایرانی در هر 24 ساعت 50 دانه برنج را دور می‌ریزد که که در طول یک‌ماه معادل 2400 تن برنج دورریز می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکل در عدالت توزیع تغذیه‌ای یکی از عللی است که باعث شده دچار فقر تغذیه‌ای شویم به طوریکه یک میلیارد نفر در جهان گرسنه هستند و این درحالیست که به ازای هر نفر روزانه 134 کیلو کالری غذا دور ریخته می‌شود که می‌توان با آن غذای 15 میلیون نفر را در روز تهیه کرد.

حیدری‌مقدم عنوان کرد: طبق آمار سازمان جهانی غذا، میوه و سبزی 45 درصد، غلات 30 درصد و دانه‌های روغنی 20 درصد دورریز دارد.

وی افزود: با وضعیتی که در حال حاضر در انرژی‌های نو پدید وجود دارد، در آینده پدیده نفت نخواهیم داشت و با توجه به اتفاقاتی که رخ می‌دهد باید به نفت که کالای استراتژیک است به عنوان یک تهدید نگاه کنیم نه فرصت.

حیدری‌مقدم با بیان اینکه سال 20016  سال حبوبات نامگذاری شده که علت استراژیک دارد، اظهار کرد: به ازای تهیه هر کیلوگرم حبوبات 50 لیتر آب، گوشت گوسفندی پنج هزار و 520 لیتر و گوشت گاو 13 هزار لیتر آب نیاز است.

وی درباره لبنیاتی که تاریخ مصرفشان رو به اتمام است و ارجاع داده می‌شود، تصریح کرد: اگر سامانه‌ای طراحی شود که پیش از اینکه تاریخ مصرف لبنیات بگذرد به سامانه اعلام شود می‌توانیم روزانه سه هزار لیتر لبنیات را در مناطق محروم توزیع کنیم.

وی عنوان کرد: مسأله دیگر سرانه مصرف دارو است که باید کاهش دهیم چرا که یک دغدغه است که هرکسی در یخچال خود یک داروخانه سیار دارد.

حیدری‌مقدم در بخش دیگری از سخنانش به فرار ژن‌ها اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد تحصیلکرده پس از اتمام تحصیلات و به دست آوردن مهارت به کشورهای دیگر می‌روند که از آن به عنوان فرار ژن یاد می‌شود.

وی به ورزش جامع اشاره کرد و گفت: نباید به ورزش به عنوان یک کالای لوکس نگاه کرد بلکه باید آن را به عنوان امری اساسی در زندگی جای داد.
برچسب ها: سرانه مصرف دارو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار