برگزاری مراسمی به یاد 6 ماهه کربلا در انگلستان منع می‌شود اما قمه‌زنی که عمل غیردینی و شرعی است، رواج می‌یابد به طوریکه این عمل که برای عموم مردم انگلستان ناپسند است، بدین منظور است که رنگ و بوی شیعیان را تضعیف کند.
کد خبر: ۳۱۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 19 October 2016
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برگزاری مراسمی به یاد 6 ماهه کربلا در انگلستان منع می‌شود اما قمه‌زنی که عمل غیردینی و شرعی است، رواج می‌یابد به طوریکه این عمل که برای عموم مردم انگلستان ناپسند است، بدین منظور است که رنگ و بوی شیعیان را تضعیف کند.

به گزارش تابناک همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در آئین سوگواری همراه با حرکت دسته عزاداری با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان در صحن دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، اظهار کرد: برگزاری این مراسم همزمان با هفتمین روز از شهادت سیدالشهدا(ع) و اصحاب وی در صحن دانشگاه نقطه عطفی بوده و ستودنی است.

وی با تأکید بر اینکه زنده نگهداشتن این حرکت آسمانی جزء واجبات الهی است، ادامه داد: اهمیت این امر به این علت است که هزاران خط و خطوط انحرافی برای بشر وجود دارد تا آن یک خط مستقیم گم شود و مردم نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

محمدی عنوان کرد: پیدا کردن صراط حق، ثابت‌قدم ماندن و شناساندن آن بر همگان، نخستین و آخرین تکلیف هر انسان است که از امام سجاد(ع) در این زمینه حدیث ارشمندی به ما رسیده است؛ ایشان فرمودند:«آن غوغای تمام‌نشدنی کفر و نفاق اگر کسی به اندازه‌ای ایمان و صبر داشته باشد و خود را نبازد، اجر هزار شهید را به او می‌دهند.»

وی افزود: در دوران آخرالزمان از در و دیوار عالم فتنه می‌بارد به گونه‌ای که انسان دچار لغزش می‌شود و حتی دانشگاهیان وحوزوی‌ها نیز در معرض خطر این آسیب هستند بنابراین باید به این سخن امام سجاد(ع) بیشتر تأمل کرد همچنین در امتحان سخت افراد بسیاری مردود می‌شوند پس باید دعا کرد که خداوند در گذراندن امتحان الهی بندگانش را یاری کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فتنه‌های رنگارنگی بر انسان می‌رسد، تأکید کرد: همه هدف از این فتنه‌ها این است که ایمان انسان را از او بگیرند و این شرایط برای انسان بسیار سخت است که به راحتی نمی‌توان از آن با موفقیت عبور کرد و متأسفانه امروزه فضای مجازی نیز به این امر دامن زده و وسیله مناسبی برای بروز فتنه‌های بیشتر است.

وی عنوان کرد: مشاهده می‌کنیم که در انگلستان از برگزاری مراسم شیرخوارگان در این کشور جلوگیری می‌شود و این در حالیست که قمه‌زنی در ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع)، به خوبی در این کشور ترویج داده می‌شود به گونه‌ای که قمه به تعداد بالا وارد این کشور می‌شود.

محمدی تشریح کرد: شهادت نوزاد 6 ماهه با تیر سه شعبه ننگی برای بشریت است و می‌بینیم که برگزاری مراسمی به یاد 6 ماهه کربلا در انگلستان منع می‌شود اما قمه‌زنی که عمل غیردینی و شرعی است، رواج می‌یابد و این عمل که برای عموم مردم انگلستان ناپسند است، بدین منظور است که رنگ و بوی شیعیان را تضعیف کنند و در تحقق هدفشان هزاران ترفند شیطانی را به کار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام تله‌های بسیاری برای شیعیان گذاشته‌اند، خاطرنشان کرد: تصاویر کذبی از آیت‌الله سیستانی درحال قمه‌زنی در فضای مجازی منتشر شده که این اقدام ناشایست نشانگر این است که دشمنان شیعیان نمی‌خواهند شیعه به جهان معرفی شود و می‌خواهند چهره ناپسندی از شیعه را به جهان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه هر عملی که برای انسان  پر‌زحمت، طاقت‌فرسا و حتی مرگبار باشد، مزد و پاداش آن نزد خداوند متعال بالاتر است، افزود: متأسفانه به تازگی اخباری منتشر شده است که بر اساس آن مشاهده می‌کنیم تعداد بسیاری از مذهب شیعه به مذاهب باطل و ضاله گرایش پیدا کرده‌اند بنابراین اهالی هیئت و عزاداران امام حسین(ع) راه دشواری در پیش دارند تا بتوانند در مقابل دشمنان شیعه بایستند و نقشه‌های شوم آنها را نافرجام بگذارند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در این شرایط سخت باید از خداوند طلب کنیم که ما را جزء کسانی که دچار لغزش می‌شوند، قرار ندهد و قدم‌های ما را چنان ثابت قرار دهد که در برابر هیچ طوفانی نلغزیم که به راستی مؤمن واقعی در شرایط سخت اینگونه است.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه نتیجه برگزاری این‌چنین مراسماتی باید این باشد که گرفتار دام‌های موجود در راه نشویم، گفت: یاران امام حسین(ع) در مقابل یک تن طلا هم دست از امامشان نمی‌کشیدند چرا که آنقدر عاشقانه و عارفانه جذب آن راه شده بودند که هیچ چیز آنها را راضی نمی‌کرد مگر اینکه همه هستی خود را در این راه بدهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار