مدیرکل انتقال خون استان همدان از اجرای طرح نذر خون در ایام تاسوعا و عاشورا دراین استان خبر داد
کد خبر: ۳۱۲۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 16 October 2016
مدیرکل انتقال خون استان همدان از اجرای طرح نذر خون در ایام تاسوعا و عاشورا دراین استان خبر داد و گفت: مردم نوع‌دوست همدان 570 واحد خون در این ایام به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر افشین محمدی با بیان اینکه تقریبا 980 نفر در این ایام برای اهدای خون به مراکز انتقال خون ثابت و سیار مراجعه کردند، اظهار کرد: 180نفر از این افراد جزء مراجعه‌کنندگان بار اول بودند که تنها نمونه خون از آنها گرفته شد.

وی ادامه داد: در راستای افزایش ضریب سلامت خون، انتقال خون استان از اهداکنندگان بار اول تنها نمونه گرفته و در صورت سالم بودن نمونه خون در مراجعات بعدی عملیات خون‌گیری از آنها انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تقریبا 25 درصد از مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون اهداکنندگان بار اول بودند، افزود: گرچه در اجرای این طرح با کاهش دریافت خون از مراجعه‌کنندگان همراه بودیم اما با توجه به اینکه استان از وضعیت مناسبی در زمینه اهدای خون برخوردار است با رویکرد افزایش ضزیب سلامت خون این عملیات انجام گرفته است.

محمدی از ساماندهی مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در ایام محرم خبر داد و تصریح کرد: از 500 نفر از مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در روز تاسوعا و عاشورا خواسته شد تا اربعین اهدای خون خود را با نوبت ارائه شده به آنها انجام دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقریبا 95 درصد از اهداکنندگان نذر خون را آقایان و تنها 5 درصد را خانم‌ها تشکیل داده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار