مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از رشد 35 درصدی مصرف گاز در این استان خبرداد
کد خبر: ۳۱۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 16 October 2016
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از رشد 35 درصدی مصرف گاز در این استان خبرداد و گفت: در 6 و نیم ماه گذشته سال‌جاری 1650 میلیون مترمکعب گاز در استان همدان مصرف شده است.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی مهدوی، با بیان اینکه روزانه بیش از 10 میلیون متر مکعب گاز در استان مصرف می‌شود، اظهارکرد: در سال گذشته 1080 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شده بود که این افزایش 35 درصدی به دلیل مصارف نیروگاهی است.

وی تصریح کرد: 59 درصد از میزان مصرف گاز استان در بخش صنعت و نیروگاهی است و مابقی در بخش‌های خانگی، تجاری، صنایع کوچک و مراکز مذهبی بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان مصرف در بخش صنعت و نیروگاه در 6 ماهه نخست امسال بیش از 2 برابر رشد داشته است، افزود: در سال گذشته 457 ملیون مترمکعب گاز در بخش صنعت و نیروگاه مصرف شده بود درحالیکه امسال این عدد به 965 میلیون مترمکعب رسیده است.

مهدوی ادامه داد: درسالجاری 750 میلیون مترمکعب گاز در بخش نیروگاهی مصرف می‌شود این درحالیست که در سال گذشته در همین مدت 221 میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه مورد استفاده قرار می‎گرفت که نشان از رشد 3و نیم برابری دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با تأکید برافزایش مصرف گاز در بخش نیروگاه و صنعت، اظهارکرد: هرچه مصرف در بخش صنعت و نیرگاه افزایش یابد خروج سوخت مایع از این بخش بیشتر شده و آلودگی‌های زیست محیطی نیز به حداقل می‌رسد.

وی بیان کرد: سال گذشته 350 میلیون متر مکعب گاز در نیروگاه همدان مورد استفاده قرار گرفته بود درحالیکه در 6 ماهه نخست امسال 750 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است به‌طوریکه نسبت به 12 ماه سال گذشته افزایش 2 برابری دارد.

مهدوی با بیان اینکه امسال نیز پیش‌بینی می‌شود 4 برابر سال گذشته مصرف نیروگاهی داشته باشیم، تصریح کرد: در سالجاری در کشور 85 درصد از مصرف گاز به بخش نیروگاهی اختصاص داده شده درحالیکه در سال گذشته کمتر از یک میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه داده می‌شد.

وی با تأکید برافزایش تولید گاز در کشور، عنوان کرد: با توجه به افزایش تولید گاز در کشور توانسته تراز تولید را به تراز مصرف رسانده و محدودیتی در خصوص مصرف در بخش نیروگاهی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه در 2 سال اخیر فاصله مصرف و تولید مطلوب بوده است، یادآور شد: قرار شده امسال 68 تا 70 میلیارد مترمکعب گاز به بخش نیروگاهی کشور داده شود و فقط 5 تا 6 میلیارد لیتر سوخت مایع مصرف شود.

مهدوی بابیان اینکه استان همدان 561 هزار مشترک گاز دارد، خاطرنشان کرد: درحال حاضر 962 روستای استان از نعمت گازطبیعی برخوردارند و امیدواریم تا پایان سال 42 روستای در دست اجرا نیز از این نعمت برخوردار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار