نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بابیان اینکه درس‌های عاشورا باید به خوبی برای مردم تبیین شود، گفت: عاشورا عرصه جنگ ذلت‌ها و عزت‌هاست.
کد خبر: ۳۱۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 15 October 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بابیان اینکه درس‌های عاشورا باید به خوبی برای مردم تبیین شود، گفت: عاشورا عرصه جنگ ذلت‌ها و عزت‌هاست.

به گزارش مهر، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با دعوت نمازگزاران به تقوای راستین به آسیب استفاده از طبل‌ در مراسم‌ عزاداری سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و با بیان اینکه استفاده از این آلات، ضعف است، اظهار داشت: متاسفانه صدای طبل‌ها آنقدر زیاد است که مردم متوجه عزادارای‌های دسته‌های حسینی نمی‌شود.

وی باانتقاد از اینکه دنیا و بشریت همچنان از کنار نهضت خون‌بار عاشورای حسین(ع) ساده عبور می کند، اظهارداشت: هنوز به عمق این حادثه دلخراش و کوبنده به صورت کامل توجه نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه توجه به ابعاد این نهضت وضعیت زندگی شیعیان را دگرگون خواهد کرد، اظهار داشت: از نگاه‌های مختلف در کربلا جنگ خونینی بین حق و باطل شکل گرفت که این جنگ تا قیامت جاری و ساری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جنگ حق و باطل، خداپرستی و نژادپرستی، عقل و جهل، نور و ظلمت، فقر و غنا و سعادت و شقاوت را می‌توان برخی از ابعاد عاشورا دانست، ادامه داد: هیچ انسانی نباید از کنار این مسائل به سادگی عبور کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه باید درس‌های عاشورا به خوبی برای مردم تبیین شود، عنوان کرد: امام حسین(ع) برای نجات انسان‌ها از تاریکی‌ها به شهادت رسید و نباید از تک تک اتفاقاتی که در عاشورا گذشته به سادگی عبور کرد.

آیت الله محمدی با بیان اینکه عرصه عاشورا یک جنگ معمولی نبود، بلکه پر از عبرت بود که باید مورد توجه باشد به موضوع برجام اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا به دلیل فقیر می‌جنگد، اظهار داشت: آمریکا پس از برجام به جای عمل کردن به تعهدات خود در حال دزدیدن پول‌های ماست.

وی با اشاره به اینکه افرادی که سرمایه روحی ندارند، سرمایه‌های میلیاردی مادی نیز داشته باشند، باز هم فقیر هستند، افزود: افرادی که حقوق نجومی گرفتند، باز هم فقیر هستند چون فاقد سرمایه روحی هستند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه عاشورا عرصه جنگ ذلت‌ها و عزت‌هاست، تاکید کرد: شهدای مدافع حرم اهل عزت و داعشی‌ها در جرگه ذلت قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار