رئیس هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو 16 بیمار مرگ مغزی از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد
کد خبر: ۳۱۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸ 15 October 2016
رئیس هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان از اهدای عضو 16 بیمار مرگ مغزی از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد و گفت: در پی اهدای اعضای این بیماران، 60 بیمار از مرگ حتمی نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مجید حمیدی، تصریح کرد: در سال گذشته 12 مورد رضایت‌گیری در استان و 7 مورد نیز از خانواده‌های هموطنان دچار مرگ مغزی در استان‌های دیگر رضایت‌گیری شده است.

وی از ارتقاء فرهنگ اهدای عضو در استان نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و افزود: گرچه فرهنگ اهدای عضو  بهتر شده است اما همچنان نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه احساس می‌شود.

حمیدی با اشاره به اینکه استان همدان نسبت به بسیاری از استان‌های همجوار از وضعیت بهتری در زمینه اهدای عضو برخوردار است، اظهار کرد: سال گذشته استان همدان با 10 پله صعود دوازدهمین استان کشور در زمینه اهدای عضو بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بیمار مرگ مغزی در استان وجود ندارد، عنوان کرد: تقریبا 35 هزار نفر در کشور در انتظار اهدای عضو هستند.

رئیس هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان با اشاره به اینکه هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند 50 عضو خود را اهدا کند، تصریح کرد: دو کلیه، کبد، قلب، ریه‌ها، پانکراس و روده کوچک 8 عضو حیاتی هستند که بیمار مرگ مغزی با اهدای آنها می‌تواند جان بسیاری از بیماران را نجات دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار