52 درصد از تصادفات همدان مربوط به عابران پیاده، 44 درصد موتورسیکلت‌سواران و مابقی به تصادفات خودروها اختصاص دارد.
کد خبر: ۳۱۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 15 October 2016
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: 52 درصد از تصادفات همدان مربوط به عابران پیاده، 44 درصد موتورسیکلت‌سواران و مابقی به تصادفات خودروها اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی فکری از کاهش 29 درصدی تصادفات فوتی در حوزه درون‌شهری استان همدان خبر داد و افزود: کنترل معابر استان توسط دوربین‌های مدار بسته، ایجاد سرعت‌کاه‌ها و آرام‌سازی ترافیک و ارتقاء سطح آگاهی و فرهنگ مردم موجب کاهش تصادفات درون‌شهری در سال‌جاری شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات استان طی سال‌جاری در کمربندی‌ها و بلوارهای اصلی استان اتفاق افتاده است، اضافه کرد: بلوار احمدی‌روشن، بلوار مطهری و بلوار بعثت سه نقطه خطرساز شهر هستند که برای ایمن‌سازی به شهرداری معرفی شده‌اند.

فکری با اشاره به اینکه راه‌اندازی پل‌های مکانیزه تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات داشته است، خاطرنشان کرد: با ایجاد فنس‌کشی و محدودیت تردد برای عابران پیاده، انگیزه لازم برای استفاده از پل‌های مکانیزه برای شهروندان فراهم می‌شود.

وی در پایان به نقش ویژه فرهنگ‌سازی در زمینه راهنمایی و رانندگی در میان شهروندان اشاره کرد و گفت: راهنمایی و رانندگی استان با دادن کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران در هفته ناجا، آموزش در مساجد و جوامع هدف همچنین توقیف موتورسیکلت‌سواران متخلف در راستای ارتقاء فرهنگ رانندگی در استان گام برمی‌دارد.
برچسب ها: تصادفات همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار