امام حسین (ع)قلب عالم است و باهمان خون قلب و خون دل خود وضو گرفت و به نماز ایستاد تااهمیت برگزاری نماز بر همگان روشن شود.
کد خبر: ۳۱۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 13 October 2016
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه همدان گفت: امام حسین (ع)قلب عالم است و باهمان خون قلب و خون دل خود وضو گرفت و به نماز ایستاد تااهمیت برگزاری نماز بر همگان روشن شود.

به گزارش تابناک همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در جمع نمازگزاران ظهر عاشورا در همدان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالارشهیدان افزود: امام حسین (ع) نماز ظهرعاشورا را در حالی برپا کرد که دشمن از تیرباران نمازگزاران دست برنمی داشت.

آیت الله محمدی بابیان اینکه شهدای بسیاری در روز عاشورا درراه امربه معروف شهید شدند٬اظهارداشت:مولای ما امام حسین(ع) درحالی که در کربلا آب نبود وضوگرفت و به نماز ایستاد.

وی خطاب به نمازگزاران بااشاره به اینکه شما با آب وضو گرفتید و به نماز ایستادید اما امام حسین با کدام آب وضو گرفت٬ادامه داد:در کربلا کودکان از تشنگی فریادشان به آسمان بود و لبهایشان خشکیده بود.

وی باتاکید براینکه نماز امام حسین در ظهر عاشور نماز عشق و وضویش وضوی عشق بود٬گفت: آن زمان که امام حسین برای اتمام‌حجت آمد سنگی بر پیشانیش زدند که از شدت خون آن تمام رخسارش خون آلود شد و آن هنگام که تیر سه شعبه را بر گلوی علی اصغر زدند نیز چنان خونی فوران کرد که امام حسین آن خون را به آسمان پاشید و سرخی غروب آفتاب نشانه ای از آن خون است.

وی گفت: امام حسین باهمان خون قلب و خون دل خود وضو گرفت و به نماز ایستاد تااهمیت برگزاری نماز بر همگان روشن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار