رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: پروژه‌های کلیدی خارج از اعتبارات استانی است.
کد خبر: ۳۰۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶ 10 October 2016
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: پروژه‌های کلیدی خارج از اعتبارات استانی است.

به گزارش ایسنا، سیداسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان، با اشاره به نقش و جایگاه دستگاه‌های مختلف در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با ریاست معاون اول رئیس جمهور برای این شکل گرفت که اقتصاد مقاومتی در سطح کشور به شکل یک فرهنگ گسترش یابد.

وی با تأکید بر اینکه 5 محور در اقتصاد مقاومتی مطرح است، گفت: درون‌زا بودن، برون‌نگری، عدالت‌محوری، دانش‌بنیان بودن و مردمی بودن اقتصاد 5 ویژگی هستند که محوریت مباحث مقاومتی اقتصاد بوده و بار معنایی و ابعاد مختلف هر یک مورد بررسی و پیگیری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان در ادامه اظهار کرد: رویکردهایی مثل جهادی بودن، فرصت‌سازی و پیشرو بودن در اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت و برجسته است.

وی عنوان کرد: اصول 24گانه اقتصاد مقاومتی در قالب 12برنامه شرایط و وظایف وزارتخانه‌های مرتبط با این حوزه را مشخص کرده است و با استناد مفاهیم و اصول استباط یافته در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برش استانی وظایف هر وزارتخانه‌ معین شده است تا بتوان بر اساس آن الگوی اقتصادی معینی تدوین کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای حصول اهداف، تعیین وظیفه، بودجه و عملکرد "نیپا" یا همان نظام یکپارچه پیشروی اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است که هر ارگان را ملزم به ارائه گزارش عملکرد در چارچوب وظایف تعیین شده و مدت زمان معین می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 16 پروژه در این ستاد در برش استانی واگذار شده است، گفت: حدود 100 پروژه نیز احصاء و اعلام عمومی شده‌اند علاوه بر آن 72 پروژه احصاشده قابل واگذاری از طریق کارگروه واگذاری در دست پیگیری است.

صیدایی افزود: واگذاری 16 پروژه در بخش‌های آب، ورزش و جوانان و کشاورزی از دیگر اقدامات این حوزه است همچنین 18 پروژه در موضوعات آب و فاضلاب، فرهنگی و درمانی در دست پیگیری برای واگذاری به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه استان در ستاد اقتصاد مقاومتی با برنامه و فرصت سنجی آماده بکارگیری علم و تجربه در راستای تحقق اهداف است، تبیین کرد: پروژه‌های کلیدی که می‌توانند استان را از بن بست خارج کنند خارج از اعتبارات استانی است و باید سرفصلی در این موضوع گشوده شده و به سطوح مختلف وزارتخانه‌ها و معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شود تا دورخیزدر اقتصاد مقاومتی استان شکل گیرد و لازم است در این‌باره معاونان استاندار و فرمانداران بیش از پیش مشارکت و همراهی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار