نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با گلایه از نداشتن شفافیت مالی دهیاران، از دهیاری‌ها خواست تا نسبت به شفافیت مالی و صداقت در برخورد با مردم بیشتر اهتمام ورزند.
کد خبر: ۳۰۹۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱ 10 October 2016
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با گلایه از نداشتن شفافیت مالی دهیاران، از دهیاری‌ها خواست تا نسبت به شفافیت مالی و صداقت در برخورد با مردم بیشتر اهتمام ورزند.

به گزارش ایسنا،  حسن لطفی در نشست مشورتی دهیاران شهرستان رزن، اظهار کرد: بلاتکلیفی، تعدد قوانین و وجود قوانین دست و پاگیر از جمله معضلات کشور است که موجب بروز مشکلات دیگر در جامعه خواهد شد این در حالیست که 22 دستگاه در کشور متولی امور روستاها هستند که توزیع کارها بین دستگاه‌های مذکور منجر به این شده است که هیچ کدام به صورت مطلوب خروجی نداشته باشند.

وی با اشاره به نداشتن شفافیت مالی دهیاران، از دهیاری‌ها خواست تا نسبت به شفافیت مالی و صداقت در برخورد با مردم بیشتر اهتمام ورزند.

لطفی عنوان کرد: سیاسی بودن مجموعه دهیاران از دیگر مشکلات موجود در این مجموعه است در حالیکه هیچ برنامه جامعی برای توسعه روستاها ندارند و حتی یک روستای استاندارد وجود ندارد که بخش عمده این مشکلات متوجه دهیاران است.

وی به عدم توجه دهیاران به عملکرد مثبت دولت اشاره کرد و گفت: دهیاران به عنوان یکی از مجموعه‌های دولت نباید نسبت به عملکرد دولت بی‌توجه باشند.

وی با بیان اینکه عدم وجود کارت شناسایی برای دهیاران از دیگر معضلاتی است که دهیاران با آن مواجه هستند، تصریح کرد: 158 میلیارد ریال در طول 3 سال اخیر به دهیاران شهرستان رزن اختصاص یافته است که باید تلاش شود این اعتبارات با برنامه‌ریزی دقیق هزینه شود.

فرماندار شهرستان رزن نیز با ابرار عدم رضایت از مجموعه دهیاران گفت: عدم عملکرد مطلوب از سوی دهیاران از جمله مواردی است که عدم رضایت مسئولان شهرستان را در پی دارد.

فتحعلی حسینی جلب مشارکت‌های مردمی را از جمله شاخص‌های توسعه شهرستان عنوان کرد و افزود: دهیاری‌ها از بدو تشکیل تا کنون با وجود کمبودها توانسته‌اند از ظرفیت‌های موجود در روستاها به نحو مطلوبی در راستای تبیین سیاست‌های خدماتی و عمرانی دولت استفاده کنند و سبب رونق و پیشرفت روستاها شوند.

وی خواستار تهیه و ارائه طرح اقتصادی روستاهای کاج ،ماهنیان و ... شد و ادامه داد: متأسفانه دهیاران در این زمینه هیچ اقدامی نکرده‌اند.

حسینی اظهار کرد: دهیاران با انعکاس مشکلات و معضلات روستاها می‌توانند زمینه کاهش تعارضات و تنش‌های اجتماعی را فراهم کنند و سبب آبادانی روستا شوند.

وی با اشاره به اینکه تلاش در راستای توسعه و آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از محوری‌ترین اقدامات قابل پیگیری است، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار به منظور رونق اقتصادی و اشتغال در اولویت قرار گرفته و این برنامه با کمک دهیاران امکان‌پذیر است.

فرماندار رزن در ادامه از تخصیص 85 میلیارد ریالی اعتبار در حوزه بهداشت در رزن خبر داد و گفت: با تخصیص این اعتبار 33 مرکز بهداشت در سطح شهرستان رزن نوسازی و بهسازی خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار