کیسه های جمع آوری پسماند توسط عزاداران در انتهای دسته جات عزاداری کبودراهنگ برای جمع آوری زباله های موجود در نظر گرفته شده است و عزاداران با پاکبان ها در پاکسازی معابر همکاری خواهند کرد.
کد خبر: ۳۰۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 09 October 2016
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کبودراهنگ با منتخبان مدیران و متنفذین هیئات مذهبی شهرستان و مدیر سازمان مردم نهاد فردای سبز در خصوص لزوم رعایت ملاحظات زیست محیطی در ایام محرم و عزاداریها مشورت کرد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، پیمان زرین در این نشست خواستار ادامه راه امام حسین (ع) در زمینه امر به معروف و نهی از منکر شده و تخریب محیط زیست و تهدید بقای بشر و پایمال نمودن منافع نسل های آتی را از طریق این تخریب، منکر حال حاضر جوامع بشری ذکر کرد.
 
زرین از نمایندگان هیئت های مذهبی شهرستان خواست با توجه به پتانسیل های بالقوه این هیئت ها در ایجاد فرهنگ زیست محیطی برای کاهش و یا عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف با پایه پلیمری و استفاده از ظروف سنتی و یا حتی الامکان ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی و نهادینه کردن آن، تلاش و فرهنگسازی کنند.
 
وی سپس با اشاره به مطرح شدن مسائل زیست محیطی و ابعاد مختلف طبیعت و محیط زیست  در قرآن، سنت و سیره نبوی (ص)، به بیان آیات، احادیث و سخنانی در این مورد پرداخت و اهمیت طبیعت در قرآن، واژه های ذکر شده از طبیت در قرآن، نامگذاری سوره های قرآن به نام پدیده های طبیعی، همچنین موارد سوگند به آثار طبیعی و دعوت به اندیشه و تدبر در پدیده های طبیعی از سوی قرآن و تأثیرات طبیعت در انسان و بالعکس را تشریح کرد.
 
در ادامه این نشست که در راستای ترویج فرهنگ کاهش زباله و عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف و برخی ملاحظات زیست محیطی خصوصاً در ایام محرم برگزار شده بود، حاضران با اجماع نظر بر لزوم ایجاد فرهنگ زیست محیطی و زمان بر بودن این پروسه تأکید کردند و در دسترس نبودن ظروف یکبار مصرف گیاهی و قیمت پایین تر ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را از دلایل همه گیر شدن ظروف پلاستیکی دانستند.
 
همچنین در این جلسه اعلام شد کیسه های جمع آوری پسماند توسط عزاداران در انتهای دسته جات عزاداری کبودراهنگ برای جمع آوری زباله های موجود در نظر گرفته شده است و عزاداران با پاکبان ها در پاکسازی معابر همکاری خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار