از ابتدای سال تاکنون 400 ساعت پرواز برای عکس‌برداری در کشور انجام شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به 900 ساعت پرواز با یک هواپیما برسد
کد خبر: ۳۰۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 08 October 2016
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون 400 ساعت پرواز برای عکس‌برداری در کشور انجام شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به 900 ساعت پرواز با یک هواپیما برسد

به گزارش ایسنا، علیرضا آزموده اردلان در حاشیه بازدید از پروژه عکس‌برداری هوایی همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تقاضا برای تصویربرداری و عکس‌برداری که پایه کار نقشه بوده زیاد است اظهار کرد: سریع‌ترین و بهینه‌ترین کار برای رسیدن به نقشه عکس‌برداری از طریق هواست.

وی افزود: از آنجایی که صاحب تکنولوژی ماهواره‌ای نبوده و گرفتن تصاویر با قدرت تفکیک بالای ماهواره‌ای بسیار گران بوده یا بر ما منع می‌شود به همین علت سازمان نقشه‌برداری به عنوان یکی از وظایف، تامین این نیاز را برعهده دارد.

آزموده اردلان با بیان اینکه کل کشور متقاضی تصویربرداری هوایی هستند، عنوان کرد: به طور مداوم طی سال به غیر از روزها و زمان‌هایی که به واسطه زمان بد، بارش برف و باران که امکان تصویربرداری نباشد مشغول تصویربرداری هستیم.

وی با اشاره به اینکه این امر یک نیاز دائمی و همیشگی است، تصریح کرد: در استان همدان با توجه به اهمیت خاص کشاورزی، گردشگری و توریستی تصمیم به تصویربرداری گرفته شد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور بیان کرد: در سایه اقداماتی که مسئولان بر پایه این عکس‌ها انجام می‌دهند ثمرات خیر و سازنده‌ای برگرفته از اطلاعات محیطی به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه توسعه زمانی پایدار و ماندگار خواهد بود که به بخش‌های دیگر آسیب نزند، عنوان کرد: این امر حاصل نمی‌شود مگر اینکه آن برنامه‌ریزی براساس اطلاعات مکان و موقعیت باشد.

آزموده اردلان با اشاره به اینکه 60 ساعت پرواز مفید برای عکس‌برداری از همدان انجام می‌شود، گفت: هر ساعت تصویربرداری 10 میلیون تومان هزینه داشته و در مجموع برای عکس‌برداری و تبدیل آن به نقشه یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اعلام اینکه نقشه‌برداری مدام در حال انجام بوده و نقشه‌برداری پوششی مطرح است، عنوان کرد: تاکنون کشور سه بار مورد عکس‌برداری و نقشه‌برداری قرار گرفته است و باید این اتفاق به‌روز باشد و نقشه‌ها دائم به روز شوند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 400 ساعت پرواز برای عکس‌برداری در کشور انجام شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به 900 ساعت پرواز با یک هواپیما برسد.

وی با اشاره به اینکه پنج هواپیما در اختیار سازمان نقشه‌برداری کشور است که که در دوران تحریم و به سبب نبود قطعات چهار فروند از آنها فعال نیستند، تصریح کرد: از بین پنج هواپیما یک مورد فعال بوده که به زودی یکی دیگر به این تعداد اضافه می‌شود.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور بیان کرد: این تعداد هواپیما پاسخگوی نیاز کشور نیست و در تلاش هستیم با استفاده از برجام و باز شدن ارتباطات بین‌المللی برای راه‌اندازی هواپیماها اقدامات مثبتی انجام دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار