رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور از آغاز عکس‌برداری‌های گسترده هوایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۰۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ 06 October 2016
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور از آغاز عکس‌برداری‌های گسترده هوایی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا آزموده‌اردلان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، با بیان اینکه فعالیت‌هایی که برای مدیریت یک منطقه انجام می‌دهیم، برای آگاهی از پیرامون آن منطقه است، ادامه داد: تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها زمانی محقق می‌شود که وضع هندسی استان را به‌ عنوان پایه در اختیار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان نقشه‌بردارها از ابتدای تأسیس در کنار سازمان برنامه‌و بودجه بوده چرا که بدون داشتن اطلاعات کارها عمرانی، ساخت‌و ساز، مسیریابی و ... امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: عکس‌برداری هوایی از استان به مدت 22 روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تصویرها باید با حداقل سایه و قائم باشند، افزود: بهترین وضعیت برای عکس‌برداری هوایی در زمان کمترین سایه است در نتیجه از ساعت 9 صبح تا 14 عکس‌برداری انجام می‌شود.

آزموده‌اردلان با بیان اینکه یک‌میلیون و 200 هزار هکتار معادل دوسوم مساحت استان عکس‌برداری می‌شود، افزود: باقیمانده مساحت استان یا در گذشته عکس‌برداری شده و یا در اولویت عکس‌برداری نبوده است.

وی با بیان اینکه همدان دارای یک‌میلیون و 950 هزار هکتار مساحت است که حدود 750 هزار هکتار از مساحت استان مورد عکس‌برداری هوایی قرار نمی‌گیرد، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات همچون تغییر کاربری‌ها با توجه به‌ عکس‎برداری‌های انجام‌شده رفع‌ و رجوع می‌شوند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با تأکید بر اینکه امروز باید برای آیندگان سندی از وضعیت حال حاضر گذاشت، ادامه داد: وقتی این عکس‌ها تبدیل به نقشه شوند مدیران می‌توانند از آن‌ها به‌عنوان پایه مطالعاتی بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در این عکس‌برداری 40 هزار تهیه می‌شود، افزود: 90 درصد در امتداد پرواز پوشش‌ دارند و 60 درصد هم پوشش‌ دارند در نتیجه این موضوع سبب برجسته دیده شدن عکس‌ها می‌شود.

آزموده‌اردلان بیان کرد: اگر عکس‌های گرفته‌شده دارای مقیاس و مختصات جهانی باشند، می‌توان مدل سه‌بعدی استان را در دستگاه‌های ویژه ایجاد کرد.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دنیای امروز را زیرساخت دانست و افزود: برای دست یافتن به میزان توسعه‌یافتگی هر جامعه‌ باید زیرساخت‌های آن را مورد بررسی قرار داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار