دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان موفق به ساخت سیستم روشنایی خورشیدی و سیستم روشنایی هیبریدی «خورشیدی-بادی» شدند.
کد خبر: ۳۰۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸ 05 October 2016
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان موفق به ساخت سیستم روشنایی خورشیدی و سیستم روشنایی هیبریدی «خورشیدی-بادی» شدند.

 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفتگو با تابناک همدان بابیان اینکه سیستم روشنایی خورشیدی وسیله‌ای مناسب برای روشنایی جاده‌ها است گفت: باطری این روشنایی توسط صفحات خورشیدی با تابش نور در روز شارژ شده و در شب با تاریک شدن محیط فتوسل باعث می‌شود جریان الکتریسیته لامپ دستگاه را روشن کند. 

رضوان جعفری افزود: دستگاه بعدی که سیستم روشنایی هیبریدی نام دارد، در روزهایی که هوا ابری و بدون خورشید است؛ از مقدار بادی که در این روز وجود دارد استفاده کرده و به‌وسیله توربین بادی شارژمی شود.

جعفری با اشاره به اینکه این دو وسیله را می‌توان شب‌ها برای روشنایی در جاده‌ها و معابر عمومی استفاده کرد، ادامه داد: از این دستگاه‌ها برای روشنایی منازل و اماکنی که نیاز به روشنایی در مناطق دوردست که امکان کابل‌کشی برق وجود ندارد می‌توان استفاده کرد.

وی به توانایی سیستم‌ها برای روشنایی مزارع و حتی یک شهرک مسکونی اشاره و ابراز کرد: ساخت این دستگاه‌ها توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به همت فرهاد ثنایی انجام‌شده است.

این دانشجو بابیان اینکه این دستگاه‌ها در آینده به‌صورت تجاری به فروش می‌رسد، تصریح کرد: این نمایشگاه به معرفی توانایی‌های دانشجویان بسیار کمک می‌کند.

جعفری ابراز کرد: بعضی از مردم تصور می‌کنند که آموزش‌های دانشگاه آزاد فقط تئوری است اما ساخت دستگاه‌های این‌چنینی و شرکت در نمایشگاه به مردم نشان داد که در کنار آموزش‌های تئوری کسب تجربیات نیز وجود دارد.


ساخت اولین روشنایی هیبریدی در دانشگاه آزاد همدان
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار