رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرهمدان گفت: شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل فرهنگسراهای نیمه‌کاره اقدام کند.
کد خبر: ۳۰۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 04 October 2016
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرهمدان گفت: شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل فرهنگسراهای نیمه‌کاره اقدام کند.

به گزارش ایسنا، رضا غلامی‌خجسته دوشنبه 12 مهرماه در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با دستور کار بررسی روند ساخت و تکمیل فرهنگسراهای سطح شهر، اظهار کرد: با توجه به نقش فرهنگسراها در روند کار فرهنگ‌سازی و گسترش کار فرهنگی ضرورت دارد شهرداری هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل فرهنگسراهای نیمه‌کاره اقدام کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگسراها در رویکردهای فرهنگی فعال هستند، عنوان کرد: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تمام سالن‌های ورزشی شهرداری را هم در ایام ولادت و شهادت ائمه(ع) به‌کارگرفته و مورد استفاده قرار می‌دهد.   

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به صعود تیم شهرداری از لیگ دسته سوم به لیگ دسته دو تصریح کرد: این تیم زمینه پیشرفت و صعود به رده‌های بالاتر را دارد و و این به علت حمایت و همراهی شهرداری از این تیم است که حتی توانست در این مسیر از تیم پاس که یک تیم لیگ برتری بود هم جلو بیفتد.

وی گریزی هم به پیشرفت تیم والیبال شهرداری داشت و گفت: شهرداری در اقدامات فرهنگی ورزشی اقدامات حمایتی خوبی داشته است البته انتظار می‌رود این روند باید قوت و قدرت تداوم یابد و این معاونت با برنامه به کار خود ادامه دهد.

غلامی‌خجسته بیان کرد: معاونت فرهنگی باید با فعّالان انقلابی و فرهنگی جلساتی برگزار کند و از نظرات آنها در پیشبرد اهداف انقلابی و فرهنگی بهره‌ ببرد.

وی با اشاره به اینکه طی دوسال گذشته مباحث نرم‌افزای و محتوایی فرهنگی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر به خوبی پیگیری شده است، گفت: پیشرفت اهداف فرهنگی علاوه بر برنامه‌های نرم‌افزاری نیازمند زیرساخت‌های سخت‌افزاری نیز هست بنابراین شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل فرهنگسراهای نیمه‌کاره اهتمام ورزد.

 این مقام مسئول از افتتاح نمازخانه تالار قرآن در نخستین روز ماه محرم خبر داد و تبیین کرد: احداث پروژه تالار قرآن از دوره دوم شورای اسلامی شهر همدان آغاز شده و دارای قسمت‌های مختلفی اعم از سالن تئاتر، مجموعه کلاس، سالن همایش‌، غذاخوری و... است که در 14 هزار متر زیربنا احداث شده و پیشرفتی 98 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه تالار قرآن از اولویت‌های نخست سال‌جاری بوده است، خاطرنشان کرد: تجهیز 4 سالن و 21 کلاس در این مجموعه تا آغاز بهره‌برداری باقیمانده است که شهرداری باید سریع‌تر اقدامات مقتضی را در این زمینه پیگیری کند.

غلامی‌خجسته تشریح کرد: امسال 2 میلیارد و 100 میلیون تومان برای تکمیل فرهنگسراهای نیمه‌کاره اختصاص داده شده است که از جمله آن می‌توان به پیشرفت 95 درصدی فرهنگسرای ولایت در منطقه خضر اشاره کرد.

وی ادامه داد: سالن داخل محوطه در این فرهنگسرا باید تعمیر و تجهیز شود و روند تجهیز حیاط و ساخت دیوار پیرامونی باید در اسرع وقت پیگیری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان به فرهنگسرای محمدیه اشاره و اظهار کرد: تاکنون 780 میلیون تومان برای احداث این فرهنگسرا که در 4 طبقه ساخته شده صرف شده که در بازدید اخیر شورای شهر شاهد تعطیلی آن بودیم اما از شهرداری درخواست داریم نسبت به بازگشایی و بهره‌برداری آن اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به فرهنگسرای مهر دیزج گفت: این فرهنگسرا هم 98 درصد پیشرفت داشته است و تاکنون بیش از 400 میلیون تومان در احداث آن هزینه شده است.

رصدخانه تپه حاج‌عنایت نیازمند تجهیزات کامل بهره‌برداری

غلامی‌خجسته تصریح کرد: فرهنگسرای تاریخ و تمدن دیگر پروژه‌ای است که نیازمند کار خاکبرداری است تا سریع‌تر به بهره‌برداری برسد همچنین رصدخانه تپه حاج‌عنایت باید مجهز به تجهیزات کامل شود تا مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه گرمخانه‌های خانم‌ها و آقایان نیز باید پیش از آغاز فصل سرما به بهره‌‌برداری برسد، گفت: این مهم نیازمند 500 میلیون تومان اتبار برای هر گرم‌خانه است.

این عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه 500 میلیون تومان برای ساخت سوله ورزشی در هریک از مناطق چهارگانه اختصاص داده شده است، گفت: در منطقه سیلو 4 سوله ورزشی داریم که در ایام ولادت و شهادت هم مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

غلامی‌خجسته با بیان اینکه فرهنگسرای دره مرادبیگ نخستین پروژه‌ای بود که آغاز شد اما مظلوم واقع شده است، گفت: امیدواریم هفته آینده در این زمینه شهرداری کار را آغاز کند.

در پایان این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر همدان آماده عیادت از مجروح مدافع حرم "قلیچ‌خانی" شدند تا با اهدای لوح یادبود و مبلغ یک میلیون تومان هدیه از سوی شهرداری از وی تجلیل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار