مدیرکل دامپزشکی استان همدان از پلمپ 186 واحد فرآورده‌های خام دامی در استان خبر داد
کد خبر: ۳۰۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴ 05 October 2016
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از پلمپ 186 واحد فرآورده‌های خام دامی در استان خبر داد و گفت: این واحدهای متخلف پس از پلمپ و تعطیلی به مراجع قضایی و انتظامی ارجاع داده شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمودرضا رسولی، با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون بیش از 44 هزار مورد بازرسی از واحدهای توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به عمل آمده است، افزود: 196 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در این مدت شناسایی، ضبط و معدوم شده و 186 واحد قصابی و رستوران نیز به مراجع قضایی و انتظامی معرفی شده است.

وی از فعال بودن بیش از 1700 واحد عرضه فرآورده‌های دامی در استان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه امنیت بهداشتی خوبی در استان حاکم است به طوریکه با اطمینان می‌توان به شهروندان گفت که بدون دغدغه این فرآورده‌ها را مصرف کنند.

رسولی ضمن تبریک به کارکنان این اداره به مناسبت فرا رسیدن روز دامپزشکی ، تصریح کرد: دامپزشکی استان با حفظ و حراست از سرمایه دامی، در تأمین سلامت، توسعه پایدار و امنیت بهداشتی جامعه سهم بسزایی دارد.

وی ادامه داد: اداره‌کل دامپزشکی با رصد و کنترل 181 عامل بیماری‌زای دامی اقدامات بهداشتی همچون واکسیناسیون و قرنطینه آنها را انجام داده و از این طریق در حفظ سرمایه‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کند.

رسولی تصریح کرد: دامپزشکی استان سالانه با رصد و پایش 111 عامل بیماری‌زا در دام‌های سبک و سنگین، 34 عامل در طیور، 23 عامل در آبزیان و 13 عامل در زنبورعسل و کرم‌ابریشم، امنیت بهداشتی را برای جامعه رقم می‌زند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی می‌توانند با شماره‌گیری 1512 تماس گرفته و موارد را به این اداره اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار