هیئات مذهبی باید بدانند می‌توان با جوانان همراه شد و در جذب هرچه بیشتر آنان به هیئات و عزاداری امام حسین(ع) اهتمام ویژه‌ای داشت.
کد خبر: ۳۰۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳ 03 October 2016
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با بیان اینکه باید از فرصت ماه محرم برای نجات جامعه استفاده کرد، گفت: هیئات مذهبی باید بدانند می‌توان با جوانان همراه شد و در جذب هرچه بیشتر آنان به هیئات و عزاداری امام حسین(ع) اهتمام ویژه‌ای داشت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام موسی محبی در آستانه ماه محرم در گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی و مداحان بخش زرین‌دشت برزول نهاوند، با بیان اینکه کربلا با همه حوادث دنیا متفاوت است و تفاوت آن هم در این است که امام حسین(ع) برای همه اعضا، از طفل شیرخواره تا جوان و پیر نقش تعریف کرده است، افزود: این نقش‌ها است که در زندگی تک تک مسلمانان و شیعیان نقش‌آفرینی می‌کند بنابراین باید شرایط را برای این تاثیرگذاری در بین اقشار جامعه فراهم کرد.

وی ادامه داد: خدمتگزاران امام حسین(ع) دو وظیفه امروز بر عهده دارند که این دو اصل، عزاداری به صورت شخصی در زندگی خود به عنوان الگویی برای جوانان و دوم خدمت‌رسانی به عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) است که اگر در هر دوی این موارد موفق باشند، به طور قطع از این خان معرفت بهره‌ای خواهند برد.

دل‌های مردم در ماه محرم آماده و زلال است

وی در ادامه محرم را ماه آماده بودن دل‌ها برای دریافت معارف الهی دانست و گفت: از برگزاری عزاداری محرم جز رضایت اباعبدالله(ع) و خدای متعال چیزی نمی‌خواهیم.

وی با تأکید بر آثار عزاداری قلبی در زندگی اجتماعی و درونی، گفت: از امام هشتم امام رضا(ع) نقل است که می‌فرمایند اگر می‌خواهید به مقام معیت برسید و در بهشت با ما باشید با دلتان اهل‌بیت(ع) را همراهی کنید و این مهم نشان‌دهنده نقش ویژه نیت و همراهی قلبی با خاندان عصمت و طهارت(ع) به ویژه عزای اباعبدالله(ع) است.

محبی خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است یک قطره اشک با اخلاص بالاتر از یک مداحی یا خدمت‌رسانی مداوم باشد چرا که از روی نیت درونی و مخلصانه بوده از اینرو، نقش مداحان و روحانیون نیز در تبیین نقش نیت در انجام وظیفه به ویژه در بین جوانان خاص است.

فرهنگ عاشورایی در زندگی امروز نمود دارد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند در ادامه با اشاره به فرهنگ‌های عاشورایی که در زندگی امروز ما می‌توانند کاربرد داشته باشد، گفت: از عاشورا می‌توان درس وحدت و مقابله با تفرقه‌انگیزی به ویزه تفرقه مذهبی در مقابل بدخواهان اسلام گرفت.

وی با اشاره به محور قرار دادن قرآن در عزاداری‌های امام حسین(ع)، بیان کرد: قیام امام حسین(ع) به ما یادآور می‌شود که همه چیز، از ابتدای خروج از مکه تا شهادت برای قرآن بود بنابراین امروز ما هم باید میراث‌دار تفکر قرآن‌محور محسوب شویم تا در پناه قرآن محفوظ باشیم.

محبی با تأکید بر اینکه اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر دیگر درس عاشورا برای زندگی امروزی است، افزود: امام حسین(ع) برای به پا داشتن این فریضه مهم نهضت خود را به سرانجام رساندند و جان خود را در این راه فدای اسلام کردند که این مهم نشان‌دهنده اهمیت به پا داشتن امر به معروف و نهی از منکر است.

بخشدار بخش زرین‌دشت برزول نهاوند نیز گفت: نقش هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی در حفظ اسلام و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چون نگینی فروزنده در تاریخ این نهضت الهی می‌درخشد.

جعفر سلگی رعایت شعائر دینی و حفظ شئونات اخلاقی توسط مدیران هیئات مذهبی شهرستان را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: متولیان دستجات عزاداری با حفظ اخلاق الهی و برخوردهای سازنده باید زمینه جذب جوانان و نوجوانان را به مراسم دینی و مذهبی فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: عزت و افتخار امروز شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) در سراسر عالم نشأت گرفته از قیام خونین اباعبدالله‌الحسین(ع) بر ضد یزیدیان و حکام فاسد اموی است.

گردهمایی هیئات مذهبی و مداحان بخش زرین‌دشت برزول با هدف ارتقاء سطح آگاهی‌ها، هماهنگی در اجرای مراسم محرم، تجلیل از پیرغلامان و تعامل دستگاه‌های انتظامی، نظامی، شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در پایان چند تن از ذاکران اهل‌بیت(ع) مداحی کردند. همچنین بحث و تبادل‌نظر در رابطه با برنامه‌های عزاداری ماه محرم و نماز ظهر عاشورا با حضور جانشین نیروی انتظامی  شهرستان نهاوند از دیگر بخش‌های همایش هیئات مذهبی و مداحان در آستانه ماه محرم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار