امروز صبح پیکرپاک شهید مدافع حرم شهید «محمدرضا زارع‌الوانی» بر دوش مردم شهیدپرور همدان و با حضور مسئولان کشوری و استانی تشیع شد.
کد خبر: ۳۰۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 02 October 2016
امروز صبح پیکرپاک شهید مدافع حرم شهید «محمدرضا زارع‌الوانی» بر دوش مردم شهیدپرور همدان  و با حضور مسئولان کشوری و استانی تشیع شد.

به گزارش تابناک همدان، مردم همیشه در صحنه حاضر همدان از پیر تا جوان، کودک و بزرگسال همچون سنوات گذشته، امروز برای تشییع شهیدشان صبح زود و پیش از ورود پیکر مطهر این شهید بزرگوار به میدان امام خمینی(ره) آماده بودند و با پرچم‌هایی با نوشته‌های یاحسین(ع) و یازینب(س) و برخی با بستن سربند یاعباس در انتظار بودند.

آری همدان باز هم فرزندی دیگر از فرزندان انقلابی و حسینی خود را تقدیم خواهر نازنین حسین‌بن‌علی(ع) کرد، یاران امام حسین(ع) 72 تن نبودند بلکه تمام فرزندان روح‌الله یاران ایشان‌اند.

همه منتظر پیکر شهیدند بچه‌ای زیر لب می‌گوید مادرجان پس شهید را کی می‌آورند؟ مادر جواب می‌دهد فرزندم به همین زودی.

خانمی به بنر شهید تکیه داده است و با او زمزمه می‌کند، ای شهید ما را هم شفاعت کن، ای شهید فرزندانم راهت را ادامه خواهند داد.

افتادن قطره‌ای اشک از گوشه جشمان نوجوانی که کیف و دفتر مدرسه در دست داشت، دیدنی بود، از او سوال کردم الان باید مدرسه باشی؟ گفت در راه مدرسه بودم اما نتوانستم این صحنه به یاد ماندنی را رها کنم.

به یک‌باره صدای یاحسین، یازینب و یاعباس میدان شهر را فرا گرفت، بوی کربلا و عاشورا میدان شهر را فراگرفته است، هجوم و شوق زنان و مردان برای رسیدن به تابوت شهید چشم هر انسانی را به باران عشق معطر می‌کند.

شهید با ندای الله‌اکبر به جایگاه منتقل می‌شود اما تشییع شهید این بار حال و هوایی دیگر داشت چرا که همراه این شهید، شهید جانباز، شهید رحیم تفریجانی و یک فرشته آسمانی، مادر شهید حسن صوفی تشییع شدند.

اگر شهدا نبودند انقلاب تضمین نمی‌شد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان در این مراسم با بیان اینکه از همه مردم شریف و شهیدپرور همدان برای استقبال بی‌نظیرشان تشکر می‌کنم، گفت: تنها کشوری که شهید دارد، جمهوری اسلامی ایران است چرا که مردم ولایتمدار ایران دارای امام و ولایت‌اند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی عنوان کرد: مردم همدان از رشادت‌های شهید زارع‌الوانی باخبر نیستند و باید از تهرانی‌ها پرسید چرا که محل خدمت این شهید بزرگوار در تهران بوده است.

وی با بیان اینکه شهدا فرزندان صالح رهبری و انقلاب هستند و اگر آنان نبودند انقلاب تضمین نمی‌شد، افزود: رهبرم شهادت فرزندانت را تسلیت و تهنیت عرض می‌کنم.

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: زمانی‌که شهید وارد می‌شود باید برای حسین شهید گریه کنیم.

وی با بیان اینکه باید به مادر شهدا احترام گذاشت چرا که شهدا یک بار شهید شدند اما مادران آنها هر روز شهید شدند و عده‌ای هر روز منتظر فرزندان خود هستند، گفت: مادران بر گردن شهدا حق دارند چرا که اگر تربیت آنان نبودند شهید نمی‌شدند.
 
 
**
سرهنگ دوم پاسدار «محمدرضا زارع الوانی» از مدافعان حرم آل الله در عملیات مستشاری و در حفظ و حراست از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به‌دست تروریست‌های تکفیری داعشی به شهادت رسید.

سرهنگ دوم پاسدار «محمدرضا زارع الوانی» بعد از شهید «قاضی‌خانی»، سردار شهید «حاج حسین همدانی»، شهید «مجید صانعی»، شهید «مجتبی کرمی»، شهید «میلاد مصطفوی»، شهید «محسن فانوسی»، شهید «مرتضی ترابی‌کمال»، شهید «حیدر ابراهیم‌خانی» و شهید «سعید شاملو» دهمین شهید مدافع حرم و بعد از شهیدان «رسول حیدری» و «علیرضا شمسی‌پور» دوازدهمین شهید برون مرزی استان بعد از دفاع مقدس است که به جمع یاران شهید خود پیوست.

همچنین در این مراسم پیکر شهید رحیم تفریجانی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس تشییع و برای خاکسپاری به گلزار شهدای تفریجان فرستاده شد.

همزمان با مراسم امروز پیکر مرحوم حاجیه خانم گلزار بختیاری مادر سردار شهید «حسن صوفی» که در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شد، به همراه پیکر مادر شهیدان مینایی تشییع و در قطعه والدین شهدا به خاک سپرده شدند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار