جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه پیوند با ولایت سردار همدانی را عزیز دل‎ها کرد، مردم‌داری را از خصوصیات بارز ایشان دانست.
کد خبر: ۳۰۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 02 October 2016
جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه پیوند با ولایت سردار همدانی را عزیز دل‎ها کرد، مردم‌داری را از خصوصیات بارز ایشان دانست.

به گزارش فارس، سردار مظاهر مجیدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان امسال نیز در آستانه ماه محرم میزبان پیکر یک شهید مدافع حرم است، اظهار کرد: شهید زارع الوانی از شهدای یگان ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه پاسداران، دهمین شهید مدافع حرم این استان است که در دفاع از حرم آل‌الله جان خود را تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در چنین ایامی میزبان پیکر قافله سالار شهدای مدافع حرم، سردار همدانی بودیم،  ایشان را شهید ملی و جهان اسلام دانست و گفت: شهید همدانی با مجاهدت‌‎های خود در کشور‌های اسلامی نامی بلند از ایران برجای گذاشت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه زبان از بازگویی مجاهدت‌های 40 ساله این سردار بزرگ قاصر است؛ بیان کرد: سردار همدانی در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشت و به عنوان یکی از نیرو‌های مطمئن در کنار آیت‌الله مدنی و آیت‌الله آخوند مبارزه کرد.

وی به نقش سردار همدانی بعد از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان بعد از انقلاب و با شروع تحرکات نیرو‌های معاند به وی‍ژه در منطقه کردستان از پیشقراولان مبارزه با احزاب و گروه‌های معاند از منافقین و دموکرات‌ها بودند.

سردار مجیدی تصریح کرد: سردار همدانی در آغاز جنگ نیرو‌های مردمی همدان را سازماندهی کرد و در مقابل دشمنان ایستاد.

وی ایستادگی و مقاومت سرلشگر همدانی در منطقه سرپل ذهاب را به یادماندنی دانست و با اشاره به مسؤولیت‌های مختلف ایشان یادآور شد: شهید همدانی مسئولیت‎های متعددی از معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گرفته تا جانشینی نیروی مقاومت و فرماندهی سپاه تهران را در کارنامه خود داشت.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به حضور مستشاری سردار همدانی در سوریه، از خدمات بسیار ایشان در مقابله با داعش سخن راند.

وی مردم‌داری را از خصوصیات بارز سردار همدانی دانست و با اشاره به حضور پررنگ مردم در مراسم تشییع پیکر ایشان، آن را نشان از ارتباط تنگاتنگ بین شهید و مردم عنوان کرد.

سردار مجیدی با اشاره به اقدامات بزرگ سردار همدانی در استان،‌ بیان کرد: پایه‌گذاری تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان و سپاه همدان از جمله فعالیت‌های این سردار بزرگ بود.

وی با بیان اینکه ایشان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی از جمله تأسیس باغ موزه دفاع مقدس در همدان نقش بسزایی داشتند، گفت: پیگیری 10 ساله شهید همدانی در برگزاری کنگره شهدا و 8 هزار شهید استان از دیگر فعالیت‌ها بود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: اگر توانمندی و اختصاص وقت از سوی ایشان برای جمع‌آوری خاطرات و کتب رزمندگان و بازخوانی این مطالب نبود، شاهد برگزاری این کنگره نبودیم.

وی پیگیری امور رزمندگان کم‌بضاعت و مظلوم را از طریق پایه‌گذاری موسسه خیریه را از دیگر خدمات سردار برشمرد و تصریح کرد: این خدمت کار بزرگی بود که توسط ایشان در استان انجام شد.

سردار مجیدی ادامه داد: راه‌اندازی هیأت رزمندگان ثارالله در کشور به عنوان یکی از نخستین هیأت‌های سپاه کشور در سال‌های اول دوران دفاع مقدس در حسینیه ثار‌الله سپاه همدان از دیگر خدمات سردار بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق عدل اسلامی به منظور دستگیری از نیازمندان توسط ایشان،‌ اظهار کرد: در این صندوق خدمات بسیار ارزنده‌ای به نیازمندان ارائه شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در ادامه با گریزی به برنامه‌های اولین سالگرد شهادت سردار همدانی گفت: 12 مهرماه؛ برگزاری اختتامیه «یادواره سراسری شعر حبیب حرم» در سالن ابن سینا به عنوان برنامه محوری پیش‎بینی شده که از ساعت 16 تا 18 با حضور شعرای کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 800 اثر شعر از 250 شاعر به دبیرخانه «یادواره سراسری شعر حبیب حرم» ارسال شده است،‌ تصریح کرد: با تشکیل هیأت داوران 100 اثر برتر انتخاب شده و در روز اختتامیه 12 اثر منتخب با حضور خانواده سردار همدانی و سخنرانی صفار هرندی تجلیل می‌شوند.

*ارسال 1700 قطعه عکس به فراخوان عکس استانی

سردار مجیدی افزود: در فراخوان جشنواره عکس استانی تا کنون یک‎هزار و 700 قطعه عکس به بسیج هنرمندان ارسال شده که 30 عکس منتخب در قالب نمایشگاه در یادواره و سالگرد رونمایی خواهد شد.

وی برگزاری سالگرد شهادت سردار همدانی را دومین برنامه برشمرد و یادآور شد: 15 مهرماه همزمان با سالگرد شهادت سردار همدانی مراسمی در حسینیه امام(ره) با سخنرانی سرلشگر رحیم‌صفوی برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به ایجاد مقدمات برگزاری برنامه‌های سالگرد از چند ماه قبل، اظهار کرد: تشکیل هیأت امنای موسسه شهید همدانی (قرارگاه فرهنگی ابو وهب) پیگیری شد که در نخستین روز هفته جاری اولین جلسه را در دفتر استاندار برگزار کردیم.

وی ادامه داد: هیأت امنا،‌ هیأت مدیره و واحدهای کار به منظور جمع‌آوری کتب و خاطرات فعال شدند تا کاری بلندمدت در استان برنامه‌ریزی شود.

سردار مجیدی به احداث مجتمع فرهنگی شهید همدانی اشاره کرد و افزود: این طرح که در زمان سردار همدانی کلید خورد با هدف ایجاد استراحت‌گاهی برای زوار کربلا و مکانی برای حسینیه ثارالله و هیأت رزمندگان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی مجتمع شهید همدانی، زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر فراهم شده و نقشه اجرای طرح تعیین شد، تأکید کرد: قبل از مراسم چهلم سردار همدانی کلنگ‌زنی این مکان به نام شهید همدانی توسط نماینده ولی فقیه در استان انجام شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: این بنا در سه طبقه با زیربنای 2 هزار و 500 متر و در مجموع در 3 هزار و 500 متر زیربنا در حال احداث است.

وی با بیان اینکه سردار همدانی اعتقاد داشت باید محلی برای گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس ایجاد شود،‌ گفت: مجتمع شهیدهمدانی برای گردهمایی رزمندگان و بازگویی خاطرات آنها نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

*برگزاری مجمع فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزاری مجمع فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: 15 مهرماه بیست‌ و‌ دومین مجمع فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس به میزبانی آموزشگاه قدس در سالن انصار از ساعت 14 تا 16 برگزار خواهد شد.

وی  از برگزاری مراسم زیارت عاشورا مصادف با شب جمعه در باغ بهشت همدان با مسؤولیت بنیاد شهید خبر داد و افزود: این مراسم در مزار شهدا پیگیری می‌شود.

سردار مجیدی خاطرنشان کرد: شب جمعه همزمان با سالگرد شهادت سردار همدانی برنامه ویژه هیأت رزمندگان در حسینیه ثارالله همراه با قرائت دعای کمیل و عزاداری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تهران نیز برنامه‎های متعددی به مناسبت سالگرد شهادت سردار همدانی برگزار می‌شود،‌ یادآور شد: 14 مهرماه مراسمی در مسجد‌النبی شهرک شهید محلاتی با سخنرانی سردار سلیمانی برگزار خواهد شد که پیش‌بینی شده تعدادی از بازنشستگان سپاه را برای حضور در این مراسم اعزام کنیم.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به برگزاری همایش دانشگاه امام حسین(ع) تهران به منظور بازخوانی ابعاد شخصیتی فرماندهی سردار همدانی،‌ تصریح کرد: فراخوان مقاله صورت گرفته و این بازخوانی به منظور گنجاندن مطالب مورد نیاز در منابع درسی با عنوان مدیریت فرماندهی انجام می‌شود.

*18 مهرماه گلریزان احداث مجتمع فرهنگی شهید همدانی

وی به برگزاری مراسم گلریزان به منظور احداث مجتمع شهید همدانی اشاره کرد و ادامه داد: این مراسم 18 مهرماه در محل احداث مجتمع و با حضور خیران برگزار خواهد شد.

سردار مجیدی بیان کرد: در راستای برگزاری برنامه‌ها در سالگرد شهادت سردار همدانی برنامه‌ خاطره‌گویی با محوریت سردار همدانی در پایگاه‌های مقاومت بسیج،‌ مدارس و ‌دانشگاه‌ها شهرستان‌ها و یادواره شهدای مدافع حرم در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید مستند‌ها و کلیپ‌هایی با محوریت سردار همدانی از دیگر برنامه‌‌هاست، گفت: مسابقات ورزشی نیز با محوریت سردار همدانی انجام خواهد شد.

سردار مجیدی افزود: از روز آغازین هفته جاری تقسیم کار به منظور کمک دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته که امیدواریم مراسم باشکوهی را برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: به طور حتم مردم همیشه در صحنه و انقلابی استان همچون سال گذشته در مراسم سالگرد شهادت سردار همدانی حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد،‌

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: فضا به گونه‌ای فراهم شده که مردم بتوانند از ابتدا تا انتها در مراسم سالگرد حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ارسال دعوت‌نامه‌های متعددی به فرماندهان و مسؤولان برای حضور در مراسم سالگرد شهادت سردار همدانی، یادآور شد: تعدادی از معاونت‌های نیرو‌های مسلح و سپاه و سازمان بسیج دعوت شده‌اند اما به دلیل برگزاری مراسم سالگرد در تهران احتمال عدم حضور برخی از مدعوین وجود دارد.
برچسب ها: سردار همدانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار