معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه 58 درصد حجم مخزن سد اکباتان پر است، گفت: در حال حاضر ذخیره سد اکباتان 19.7 میلیون مترمکعب است.
کد خبر: ۳۰۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 02 October 2016
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه 58 درصد حجم مخزن سد اکباتان پر است، گفت: در حال حاضر ذخیره سد اکباتان 19.7 میلیون مترمکعب است.

به گزارش ایسنا، منصور ستوده، اظهار کرد: در حال حاضر 1150 لیتر در ثانیه آب برای مصرف شرب مورد استفاده قرار می‌‎گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره‌سازی سد اکباتان 34 میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: با توجه به این میزان ذخیره آب در سد اکباتان تا پایان سال مشکلی در زمینه تأمین آب نخواهیم داشت اما این بدان معنا نیست که الگوی مصرف را رعایت نکنیم.

وی با تأکید بر رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان باید مشرکین پرمصرف را پیگیری کرده و جرائم خاص را اعمال کند.

ستوده افزود: سد اکباتان در مدت مشابه سال گذشته 5 میلیون مترمکعب آب ذخیره داشت که این میزان واقعا کم بود و ما را دچار مشکل کرده بود اما با بارش‌هایی که رخ داد، سد سرریز کرد و با ذخایر خوبی وارد سال 95 شدیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه سد کلان ملایر ظرفیت ذخیره 45 میلیون مترمکعب آب را دارا است، یادآور شد: در حال حاضر 42 میلیون مترمکعب معادل 94 درصد مخزن آب در این سد موجود است.

وی با بیان اینکه ذخیره آب سد کلان ملایر در مدت مشابه سال گذشته 12 میلیون لیتر بود که امسال به بیش از 3 برابر رسیده است، عنوان کرد:سد سرابی تویسرکان نیز در حال حاضر 7.4 میلیون مترمکعب آب دارد به طوریکه 81 درصد از مخزن این سد پر است.

ستوده با اشاره به اینکه 34 لیتر از آب سد سرابی برای مصرف شرب مورد استفاده قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ظرفیت ذخیره سد سرابی تویسرکان 9 میلیون مترمکعب است که در مدت مشابه سال گذشته تنها 3 میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره بود که در سالجاری به 2 برابر افزایش یافته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ظرفیت سد مخزنی آبشینه را 5 میلیون مترمکعب دانست و افزود: ذخیره آب سد آبشینه در حال حاضر 3.8 میلیون مترمکعب است و احتمالا در آبان‌ماه و آذرماه برای شرب مورد استفاده قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار