رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزوده شدن ۱۲۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان طی سال تحصیلی جدید خبر داد.
کد خبر: ۳۰۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 01 October 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزوده شدن ۱۲۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی همدان طی سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش مهر، حبیب‌الله موسوی‌بهار پیش از ظهر شنبه در مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزوده شدن ۱۲۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی به جمع ۶۰۰۰ دانشجوی این دانشگاه در سال جاری، گفت: وظیفه اصلی دانشجویان در دانشگاه آموختن علم است.

وی از وجود ۱۵۰ رشته محل در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و گفت: این رشته ها از مقطع کاردانی تا فوق تخصص را شامل می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان به برنامه ریزی برای گسترش امکانات و فضاهای فرهنگی و ورزشی اشاره و عنوان کرد: دانشگاهیان باید با بهره‌گیری از تخصص خود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

جذب دانشجویان خارجی راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از دانشجویان صاحبان و تولیدکنندگان علم در آینده هستند، گفت: استفاده از دانشجویان خارجی و جذب این افراد در دانشگاه های کشور قدمی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است چراکه ایران از نظر علمی از جایگاه خوبی برخوردار است و باید از این امتیاز استفاده کرد.

وی برقراری ارتباط با اساتید باتجربه، استاد مشاور و فعالیت در تشکل‌های دانشجویی را خواستار شد و گفت: اساتید مشاور موظف به راهنمایی دانشجویان هستند و در این زمینه نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه ارتقای کشور نیازمند نیروی انسانی توانمند و کارآمد است، گفت: علم و دانش باید با بصیرت، آگاهی، فرهنگ و تهذیب نفس همراه باشد.

نیاز کشور به متخصصان متعهد

حجت‌الاسلام والمسلمین داوود خوش‌باور با تاکید بر اینکه کشور به متخصصان متعهد نیاز دارد، گفت: علم بدون معرفت دردسر ساز می‌شود و ممکن است برای خودخواهی‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان تلاش برای افزایش ایمان و شور و علم‌آموزی مومنانه را از وظایف دانشجویان عنوان کرد و گفت: دشمنان درصدد نفوذ به فرهنگ جامعه اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان با رسیدن به قله‌های موفقیت علمی و دینی، تودهنی محکمی به دهان بدخواهان می زنند، پرهیز از غرور، تکبر و حسادت را ضروری دانست و گفت: دانشجویان با انتخاب دوستان شایسته به رشد علمی و معنوی خود کمک می کنند.

حجت الاسلام خوش باور خواستار مشارکت دانشجویان در برنامه‌های نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه شد و بر ضرورت حضور دانشجویان در کرسی های آزاد اندیشی تاکید کرد.

مجوز ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفره صادر شد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانشجویان باید از ظرفیت‌های دانشگاه برای رشد توانمندی‌های خود استفاده کنند، گفت: مجوز ساخت خوابگاه ۴۰۰ نفره در دانشگاه علوم پزشکی همدان دریافت شده و مشکل خوابگاه تا سال آینده رفع می‌شود.

ابراهیم به وجود ۴ سالن سرپوشیده ورزشی در این دانشگاه اشاره و بهره‌مندی از این امکان را از دیگر مزیت‌های این دانشگاه عنوان کرد.

وی به عقد قرارداد برای استفاده دانشجویان از استخر دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان می‌توانند بر اساس رشته تخصصی انجمن‌های علمی تشکیل دهند و فعالیت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار