زمان خواب گردش خون به عمق بدن انسان رسیده و فعالیت ذهنی کم می‌شود بر همین اساس برای فعال شدن مغز در صبحگاه باید موادغذایی مناسب مصرف کرد.
کد خبر: ۳۰۴۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 01 October 2016
یک متخصص طب سنتی در همدان گفت: زمان خواب گردش خون به عمق بدن انسان رسیده و فعالیت ذهنی کم می‌شود بر همین اساس برای فعال شدن مغز در صبحگاه باید موادغذایی مناسب مصرف کرد.

به گزارش ایسنا، مامک هاشمی‌حبیب‌آبادی، در رابطه با خوردن صبحانه توسط کودکان مدرسه‌رو اظهار کرد: سعی شود موادغذایی مصرفی توسط کودکان نیاز به هضم سنگین و طولانی‌مدت دارند، مانند کله‌پاچه نباشد.

وی با بیان اینکه نوع غذا باید با ذائقه کودکان انتخاب شود، افزود: ممکن است بعضی کودکان میوه را به نان ترجیح دهند بنابراین در چنین مواقعی نباید اصرار بر خوردن نان داشت و حتی می‌توان از آبمیوه‌های طبیعی به جای هم استفاده کرد.

هاشمی‌حبیب‌آبادی با اشاره به بی‌اشتهایی برخی کودکان برای خوردن صبحانه عنوان کرد: با زود خوابیدن و زود بیدار شدن این مشکل برطرف می‌شود چرا که زود بیدار شدن و گذر زمان، موجب باز شدن اشتهای کودکان می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: باید به تدریج عادت صبحانه خوردن در کودکان ایجاد شود البته خانواده‌هایی که خود صبحانه میل نمی‌کنند، نمی‌توانند انتظار خوردن صبحانه از سوی فرزندان را داشته باشند.

وی به دیگر عوامل بی‌اشتهایی اشاره و تصریح کرد: خوردن غذاهای سنگین و دارای چربی، کمبود آهن، رفتارها و الگوی خواب و خوراک نادرست و یبوست می‌تواند از  عوامل بی‌اشتهایی در کودکان باشد.

وی به خوراکی‌های اشتهاآور چون انار و رب‌انار اشاره کرد که می‌توان بر حسب ذائقه چون ترشی، شیرینی و ملسی هر روز صبح یک قاشق کوچک برای تحریک اشتها به کودکان داد.

هاشمی‌حبیب‌آبادی افزود: پس از خوردن رب‌انار حداقل نیم ساعت کودکان باید برای تقویت اشتها در منزل باشند سپس صبحانه میل کنند.

وی در مورد فواید خوردن صبحانه گفت: این امر به حرکت روده‌ها و دفع مدفوع کمک می‌کند و نخوردن صبحانه باعث یبوست می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کودکان می‌تواند از انواع مغزها چون فندق، گردو، پسته و بادام به عنوان میان‌وعده استفاده کنند، ادامه داد: بادام  شیرین درختی برای تقویت مغز بسیار مفید بوده و در صورت امکان توصیه می‌شود از بادام بو داده استفاده نشود، انجیر خشک هم دارای کلسیم بوده و چاق‌کننده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار